کد خبر: ۲۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تبیین جزئیات غیرحضوری شدن پنج خدمت در سازمان تامین اجتماعی پرداخت و به پرسش های خبرنگاران در این زمینه پاسخ داد.
قلم‌نیوز: مصطفی سالاری در نشستی خبری با اشاره به ورود به سومین هفته اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار بود بر اساس آن تا بهمن ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند گفت: در هفته سوم طرح ۳۰۷۰ قرار داریم که با تحقق آن ۷۰ میلیون از بار مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاهش می‌یابد یعنی بیش از ۷۰ درصد خدمات غیرحضوری می شوند. 


وی افزود: در دو هفته گذشته سه خدمت غیرحضوری شدند و امروز پنج خدمت دیگر، الکترونیکی خواهند شد و نیاز به حضور بیمه شده را منتفی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طبق برنامه تا امروز جلو رفته ایم و امید است به طور کامل محقق شود و ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب کاسته شود اظهار کرد: تلاش می کنیم خدمات الکترونیکی به هیچ وجه حضوری ارائه نشوند. 

راهنمایی مراجعه کنندگان هنگام ورود به شعب و فعال سازی خدمات به روی گوشی موبایل 


سالاری در پاسخ به اینکه آیا ارائه این خدمات به صورت حضوری ممنوع خواهد شد؟ عنوان کرد: ممنوع از این نظر که همکار ما این خدمات را ارائه نکند. ما نمی توانیم جلوی مراجعه مردم را بگیریم. اگر هم شخصی به شعب مراجعه کند همکار ما در ورودی شعب وی را راهنمایی می کند و بروشورها را ارائه و با گوشی همراه آن خدمت را برایش فعال می کند. 


وی افزود: باید برای ما قطعی شود که روزی به ارائه حضوری خدمات برنمی گردیم. اگر دوگانه باشد این نگرانی هست که دوباره به حالت حضوری برگردد. ممنوعیت برای همکاران ماست. باید در ورودی شعب کاری کنیم که بیمه شدگان به باجه نروند. 

تطبیق اطلاعات هویتی افراد با شماره تلفن همراه /الزام داشتن سیم کارت به نام بیمه شده 


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره ثبت نام برای دریافت خدمات غیرحضوری و ضرورت ارائه شماره حساب و تطابق اطلاعات هویتی فرد با شماره تلفن همراهش گفت: برای برخی خدمات شماره حساب می خواهیم و موبایل که به نام فرد باشد. در همه این موارد بخش قابل توجهی ثبت نام کرده اند و هرکس ثبت نام نکرده باید اطلاعاتش را تکمیل کند.

سالاری با اشاره به اینکه این خدمات علاوه بر طرح نسخه الکترونیک هستند گفت: از آخر مهرماه همه امکانات نسخه نویسی در همه مطب ها به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری فراهم شده و کار از نظر ما تمام شده و  جامعه درمانی باید به ما ملحق شوند که مشوق هایی در نظر گرفته ایم و امید است به مرحله ای برسیم که نسخه نویسی کاغذی نداشته باشیم. 

استعلام وقایع چهارگانه بیمه شدگان با همکاری ثبت احوال غیرحضوری شد 

درخواست تامین اجتماعی برای همکاری سایر ارگانها 


وی افزود: مرجع استعلام کمک هزینه ازدواج و عائله مندی و به طور کلی وقایع چهارگانه ثبت احوال است که باید از آنها برای این همکاری تشکر کنیم. از دیگر سازمان ها نیز می خواهیم همکاری لازم را با ما داشته باشند. 

طرح جدید تامین اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری/تصویب منوط به تصمیم ستاد ملی کروناست 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از اسفند تا آخر خرداد مقرری بیمه بیکاری یک میلیون و ۵۰ هزار نفربرقرار شد گفت: از خرداد ماه تا کنون مقرری بیمه بیکاری برای ۸۲ هزار نفر برقرار شده است. طرحی درباره بیمه بیکاری از سوی سازمان آماده و ارائه شده است که جزئیات آن امروز در جلسه ای در کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا بررسی و موارد لازم تصمیم گیری می شود.

فهرست خدمات جدید غیرحضوری شده 

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی فهرست خدمات غیرحضوری شده این هفته را اعلام کرد و گفت: استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه ای بیمه شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری، درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور، ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی از این جمله هستند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: