کد خبر: ۲۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹
بازدهی هشت ماهه بازارهای مالی چقدر بود؟
بر اساس آمار‌های هشت ماهه ابتدای سال جاری بازدهی بورس در میان سایر بازار‌های مالی پیشتاز است. پس از آن نیز به ترتیب کالا‌های بادوام، سکه، طلا، دلار و مسکن بیشترین رشد را به ثبت رساندند.
قلم‌نیوز:براساس آمارهای هشت ماهه ابتدای سال جاری بازدهی بورس در میان سایر بازارهای مالی پیشتاز است. پس از آن نیز به ترتیب کالاهای بادوام، سکه، طلا، دلار و مسکن بیشترین رشد را به ثبت رساندند.

بورس

اگرچه چند ماهی است که بازارسهام از روند صعودی سابق فاصله زیادی گرفته است اما همچنان در یک بازه زمانی نسبتا طولانی‌تر (هشت ماهه) از نظر رشد و بازدهی طلایه‌دار بازارهاست.
بورس سال جاری را با شاخصی در سطح 508 هزار و 879 واحد آغاز کرد و طی هشت ماه با رشدی 836 هزار و 422 واحدی به یک میلیون و 345 هزار و 301 واحد در پایان آبان ماه رسید.
بر این اساس این بازار در هشت ماهه منتهی به آذر توانست ۱۶۴.۳درصد بازدهی مثبت ایجاد کند.

کالای بادوام( خودرو و لوازم خانگی)

نگاهی به اطلاعات مرکز آمار ایران در بخش شاخص قیمت مصرف‌کننده اسفندماه نشان می‌دهد که شاخص کالای بادوام در پایان این ماه و آغاز سال جاری در سطح 304.4 بوده است.
همچینن بررسی همین شاخص در پایان آبان ماه خبر از رشد 87.9 درصدی خودرو و لوازم خانگی طی هشت ماهه گذشته می‌دهد. در واقع این شاخص پایان آبان ماه در سطح 572 قرار گرفته است.
با این حساب کالای بادوام پس از بورس دومین بازار پرسود در مدت یاد شده بوده است.

سکه

بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت هر سکه آغاز سال جاری شش میلیون و 200هزار تومان بوده است و حالا با گذشته هشت ماه پنج میلیون و 100 تومان افزایش قیمت پیدا کرده و به یازده میلیون و 300هزار تومان در پایان آبان ماه رسیده است.
سکه سومین بازار پر بازده در هشت ماهه امسال است که توانسته 82.2 درصد رشد را در این مدت تجربه کند.

طلا

طلا 18 عیار چهارمین بازار پر بازده لیست است که طی هشت ماه مذکور با 495 هزار و 200 تومان افزایش قیمت 80.1 درصد بازدهی مثبت از خود برجای گذاشته است.
هر گرم طلا آغاز فروردین ماه امسال 617 هزار و 800 تومان و پایان آبان ماه امسال یک میلیون و 113 هزار تومان قیمت داشته است.

دلار

آمارها می‌گویند دلار با اختلاف کمی از سکه و طلا پنجمین بازار سودده فهرست است.
بر اساس آرشیو قیمت صرافی‌ ملی قیمت هر دلار آمریکا که آغاز فروردین 14 هزار و 896 تومان بوده در پایان آبان ماه به 25 هزار و 620 تومان رسیده است.
با این حساب هر اسکناس آمریکایی طی هشت ماهه گذشته 10 هزار و 724 تومان افزایش قیمت و به عبارت بهتر 71.9 درصد سوددهی داشته است.

مسکن

مسکن با اختلاف فاحشی در هشت ماه گذشته از سایر بازار عقب مانده است.
پایان ماه گذشته شاخص مسکن به 208.2 رسید. این درحالی است که سال را با شاخصی در سطح 169.7 آغاز کرده بود.
بنابراین مسکن از آغاز فروردین تا پایان دومین ماه پاییز تنها 0.2 درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است.

منبع: تجارت نیوز

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: