کد خبر: ۲۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کرونا جان ۲۰ هزار تهرانی را گرفته است، گفت: ۴۸.۵ درصد بیماران طی دو هفته گذشته در میهمانی‌های خانوادگی مبتلا به کرونا شده‌اند.
قلم‌نیوز:ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت، اظهار داشت: کرونا تاکنون سبب جان باختن ۲۰ هراز نفر در تهران شده و اجرای محدودیت‌ها به طور قطع در پیشگیری از آمار مبتلایان و متوفیان حائز اهمیت و موثر است.

وی درباره سرانجام تعطیلی بوستان‌ها اظهار داشت: ضرورتی به اجرای تعطیلی بوستان‌ها به دلیل شیوع کرونا نیست چرا که بر اساس مطالعاتی که در تهران و دیگر کشورها انجام گرفته، مشخص شده است که بوستان‌ها و حمل و نقل عمومی تأثیر چندانی در افزایش شیوع کرونا ندارند چراکه قرار گرفتن در محیط‌های باز و حتی سربسته که کمتر از نیم ساعت باشد احتمال ابتلا به کرونا را  چندان زیاد نمی‌کند.

وی گفت: ولی شهروندانی که به بوستان‌ها مراجعه می‌کنند باید نسبت به رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم متری اهتمام داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی کاملاً رعایت شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: فاز سوم مطالعاتی به زودی در مورد کرونا در پایتخت توسط مدیریت شهری انجام می‌گیرد که وضعیت کرونا به صورت دقیق از اول مرداد تا آخر دی رصد می‌شود. در دو فاز قبلی مشخص شد که ابتلا به کرونا در ساکنین مناطق مرکزی بیشتر نبوده است.

خداکرمی با بیان اینکه ۴۸.۵ درصد بیماران طی دو هفته قبل از طریق میهمانی‌های خانوادگی مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: برای پیشگیری از کرونا باید روزه عاطفی بگیریم و از میهمانی‌های خانوادگی پرهیز و رعایت فاصله اجتماعی را حتی در میان اقوام هر چه بهتر مدنظر قرار دهیم.

نتبع: فارس
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: