کد خبر: ۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سخنگوی فدراسیون کشتی درپی حذف حمید سوریان در رقابت های جهانی انتخابی کشتی المپیک 2016مغولستان،گفت: این زحمات چه به نتیجه برسد و یا نه سوریان یک قهرمان بزرگ و قابل احترام برای مردم ایران و کشتی جهان است.
فدراسیون کشتی:کسب هر نتیجه ای در انتخابی ریو از ارزش های سوریان نخواهد کاست

«علیرضا رضایی» روز شنبه با اعلام تصمیم گیری سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برای انتخاب ملی پوش وزن 59کیلوگرم جهت حضور در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو در ترکیه،گفت: انتخاب نماینده ایران در رقابت های گزینشی طبق تصمیم شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی، در اختیار سرمربی تیم ملی قرارداده شده است.
رضایی تاکید کرد: محمد بنا درمورد انتخاب ملی پوش وزن 59 کیلوگرم در رقابت های گزینشی استانبول تصمیم خواهد گرفت. 
سخنگوی فدراسیون کشتی اظهار داشت:آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک ریو 2016 در روزهای 17 تا 19 اردیبهشت ماه جاری به میزبانی ترکیه برگزار می شود که مهمترین دغدغه محمد بنا کسب یک سهمیه باقیمانده المپیک در این وزن است.
با پایان یافتن رقابت های جهانی انتخابی کشتی المپیک 2016 برزیل به میزبانی مغولستان در روز گذشته - جمعه - فرنگی کاران 13کشور در این رقابت ها، المپیکی شدند که از ایران «امیر قاسمی منجزی» فرنگی کار تیم ملی کشتی ایران، با کسب مدال طلای وزن 130 کیلوگرم سهمیه ریو را کسب کرد و حمید سوریان دارنده مدال طلای المپیک لندن در وزن 59 کیلوگرم با کسب یک برد و یک باخت از گردونه مسابقات حذف شد.
همچنین کشتی گیران مطرحی در وزن 59 کیلوگرم چون «ایو آنگلوف» قهرمان جهان از بلغارستان، «رواز لاشخی» نایب قهرمان المپیک از گرجستان، «پیتر مودوس» دارنده مدال برنز جهان و المپیک از مجارستان، «رومن آمویان» دارنده مدال های نقره و برنز جهان و برنز المپیک از ارمنستان، «جسی تیلکه» از آمریکا، «ارهان کاراکوش» از ترکیه و «دمیترو تسیمبالیوک»از اوکراین تاکنون نتوانستند سهمیه ریو را کسب کنند.
به گزارش ایرنا از فدراسیون کشتی ،رضایی درباره حذف سوریان در رقابت های انتخابی روز گذشته مغولستان گفت: وی با کسب هفت مدال طلای المپیک و جهان یک قهرمان ملی بوده و با تمام وجود برای کسب افتخار ایران تلاش کرده است و زحمات وی در مسابقات انتخابی ریو 2016 چه به نتیجه برسد و یا نه،سوریان یک قهرمان بزرگ و قابل احترام برای مردم ایران و کشتی جهان خواهد بود.
رضایی درباره وجود برخی انتقادات نسبت به اعزام سوریان در مسابقات گزینشی مغولستان توضیح داد: بنا یک مربی با تجربه در دنیای کشتی است. مطمئن هستیم دغدغه او برای کسب سهمیه در المپیک و کسب موفقیت در این وزن از همه بیشتر است.
نمایندگان کشتی کشورمان تاکنون شش سهمیه کشتی آزاد و پنج سهمیه کشتی فرنگی را کسب کرده اند .
کاروان اعزامی ایران به بازی های 2016 ریو تاکنون 42 سهمیه کسب کرده اند که از این تعداد، هشت سهمیه متعلق به زنان است.
در المپیک 2012 لندن، کاروان ورزش ایران با کسب 54 سهمیه ( هشت زن و 46 ورزشکار مرد) حضور داشت که با کسب 12 مدال از سوی قهرمانان کشور، در رتبه هفدهم ایستاد.
در آن مقطع حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی در کشتی فرنگی سه مدال طلا برای کاروان ایران کسب کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: