کد خبر: ۲۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹
یک رسانه روسی زبان نوشته است که تصمیم دولت ترامپ برای حمله نظامی به ایران فقط از سرلجبازی با دولت بایدن است!
قلم‌نیوز: از روی لجبازی با بایدن: ترامپ می خواست به ایران حمله کند.

این رسانه روسی زبان در واکنش به تصمیم ترامپ برای حمله نظامی به ایران در مطلب خود عنوان کرد: به نوشته رسانه های گروهی، ظاهرا، دونالد ترامپ قصد داشت، به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند، اما او را از برداشتن این گام منصرف کردند. به گزارش خبرنگاران، رئیس کاخ سفید در آخرین هفته های آخر حضورش تلاش خواهد کرد تا موانعی را برای اجرای وعده های جو بایدن در رابطه با توافق هسته ای با تهران ایجاد کند.

به نوشته نشریه «نیویورک تایمز»، در روز 12 ماه نوامبر، دونالد ترامپ از نیتش برای حمله به تاسیسات زیر زمینی غنی سازی اورانیوم در شهر نطنز سخن گفت. او گزینه هایی را برای اقدامات مشخص در رابطه با تاسیسات هسته ای نطنر ارائه کرده بود. اما، مایکل پنس، مایک پومپئو، کریستوفر میلر و مارک میلی و دیگر مقامات او را از اجرای این گام منصرف کردند. این مقامات معتقد بودند که حمله به نطنز می تواند، به بهانه ای برای آغاز جنگ بزرگ در خاور میانه و در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شود. اما، هنوز دونالد ترامپ به دنبال شیوه ای برای حمله به ایران و متحدان تهران در عراق است. از این طریق، ترامپ می خواهد، روابط با ایران را وخیم تر کند تا جو بایدن با مشکلات جدی در تحقق وعده های پیش از انتخاباتی اش در رابطه با برجام مواجه شود.

این روزنامه در ادامه یادآور شد: پیشتر، آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد که ذخایر اورانیوم ایران 12 برابر شاخص تعیین شده می باشد. این آژانس در گزارش خود گفته که تهران به افزایش حجم اورانیوم کم عیارش ادامه می دهد. براساس این گزارش، ایران همچنین، در کارخانه نطنز، مونتاژ نخستین سانتریفیوژ مدرنیزه شده را انجام می دهد.

امریکا به همراه اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس قصد دارد، طی ده هفته آینده تا برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در روز 20 ماه ژانویه، یک سری تدابیر محدود کننده ای علیه تهران اعمال کنند. به نوشته خبرنگاران نشریه «نیویورک تایمز»، اعمال تحریم های جدید علیه ایران، فشارها بر این کشور را افزایش خواهد داد و موانع جدی را برای دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای با تهران ایجاد خواهد کرد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: