کد خبر: ۲۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹
فراخوان جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند به میزبانی شیراز اعلام شد.
به گزارش قلم نیوز، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در راستای حمایت از شعار «شهر سبز پایدار و شهروند فرهنگ مدار»، مشارکت خانواده در ارتقاء فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط در خانواده و غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها، اشاعه هنر تئاتر در میان خانواده ها با مشارکت کودکان و نوجوانان و همراهی والدین در خانه برگزار می شود.
فرزاد صدری «ارتقای دانش شهروندی در خانواده، مشارکت مسئولانه خانواده‌ها در رعایت اصول شهروندی، ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها و ایجاد روحیه نشاط و شادی در خانواده» را اهداف برگزاری این جشنواره اعلام و خاطرنشان کرد: فرهنگ آپارتمان‌نشینی، حفظ اموال عمومی شهر،  پرداخت به موقع عوارض و مشارکت در حفظ و توسعه شهر، مصرف بهینه انرژی، رعایت رفتار درست ترافیک، پسماندو یازیافت، اصلاح الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی و خرید، فضای سبز و محیط زیست، فرهنگ کتابخوانی و مشارکت فعالانه خانواده در موضوع کتابخوانی، همکاری و روحیه کار جمعی، ارتقاء فرهنگ عمومی همچون کنترل خشم، همدلی و نوع دوستی، احترام و ادب ورزی، احسان و نیکوکاری، گذشت و ایثار،  قدردانی و حفظ منزلت سالمندان، نحوه رفتار با افراد توان‌خواه در جامعه و محیط شهری،  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن و مشارکت مسئولانه در کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا موضوعات مورد تأکید جشنواره هستند.
وی با تأکید براینکه «کلیه افراد مشارکت کننده (کارگردان، نویسنده، بازیگران و عوامل) باید از اعضای اصلی یک خانواده باشند» ادامه داد: توصیه می شود در ساخت عروسک و دکور اثر نمایشی از مواد بازیافتی و دور ریختنی استفاده شود. معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  افزود: فیلمبرداری از نمایش باید با گوشی تلفن همراه  و به صورت افقی انجام شود و رعایت قوانین عمومی، عرفی و شرعی در هنگام ضبط اثر الزامی است.
صدری با بیان اینکه «مدت زمان آثار نمایشی می تواند بین 4 تا 15 دقیقه باشد» خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را از طریق واتس‌اپ به شماره همراه 09338428687 یا در قالب لوح فشرده تا تاریخ 30 آذرماه به آدرس شیراز- خیابان حسینی- کوچه 1- سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز- اداره توسعه فرهنگ شهروندی ارسال کنند.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد بعد از پایان همه‌گیری بیماری کرونا و بازگشتن شرایط جامعه به وضعیت عادی از آثار برگزیده جشنواره برای اجرای عموم در شیراز حمایت می‌شود.
صدری، جوایز گروه‌ برتر در بخش عروسکی و غیرعروسکی را 25 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، زن و خردسال  و همچنین دکورهای برتر نیز جوایز نقدی اهدا می شود.
علاقه مندان می توانند برای دریافت جزئیات بیشتر به صفحه اینستاگرام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آدرس @farhangi.shiraz  مراجعه و همچنین فراخوان را از آدرس http://shiraz-brc.ir/wp-content/uploads/2020/11/FARAKHAN.pdf دریافت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: