کد خبر: ۲۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی به عرضه واکسن کووید ۱۹ کاهش پیدا کرد اما نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی موج اخیر شیوع بیماری مانع افت بیشتر این فلز ارزشمند شد.
قلم‌نیوز: بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۷۷ دلار و ۳۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۷۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.  بهای معاملات این بازار شب گذشته دو دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۸۸۵ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود.

طلا روز دوشنبه پس از این که شرکت داروسازی مُدرنا اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ آزمایشی این شرکت بیش از ۹۴.۵ درصد موثر بوده است، حداکثر ۱.۳ درصد ریزش کرده بود. مُدرنا دومین شرکت داروسازی آمریکایی پس از فایزر است که نتایج امیدوارکننده در ساخت واکسن را گزارش کرده است.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه گفت: هنوز راه طولانی برای احیای اقتصاد در پیش است و بانک مرکزی متعهد است از همه ابزارهایی که در اختیار دارد برای حمایت از احیای اقتصادی تا هنگامی که ضرورت دارد، استفاده کند.

آمار خرده فروشی آمریکا که رشد کمتر از حد انتظاری در اکتبر داشت،   تاثیر همه گیری ویروس کرونا را بارز کرد و ممکن است با کاهش درآمد خانوارها و بیکاری میلیونها آمریکایی که حمایت مالی دولت را از دست داده اند، از این هم بدتر شود.

طلا که همواره پناهگاهی در برابر تورم بالا بوده است، از اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی جهان سود برده و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۴ درصد رشد قیمت داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، هاریش وی، مدیر تحقیقات کالا در شرکت خدمات مالی جئوجیت اظهار کرد: دلار ضعیفتر، تشدید شیوع بیماری کووید ۱۹ و انتظارات برای تصویب بسته کمک مالی جدید در آمریکا ممکن است روند نزولی شدید طلا را محدود کند. با این حال شکسته شدن حمایت در سطح ۱۸۴۰ دلار قیمت طلا را به محدوده قیمت ۱۷۸۰ تا ۱۷۵۰ دلار پایین خواهد برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۴۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۲۴ دلار و هشت سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳۱۲ دلار و ۵۳ سنت رسید.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: