کد خبر: ۲۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹
شماری از قانونگذاران دموکرات آمریکا در نامه‌ای به وزرای خارجه وخزانه داری این کشور خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران برای ارسال کالاهای پزشکی شدند.
قلم‌نیوز:گروهی از قانونگذاران دموکرات آمریکا در نامه ای به وزرای خارجه وخزانه داری آمریکا خواهان کاهش تحریم‌های ایران شدند.

به نوشته نشریه «فارن پالسی» 75 قانونگذار آمریکا از جمله «الیزابت وارن»  و «خسوس گارسیا»  از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا خواستند با توجه به موضوع کرونا، با موافقت با کاهش تحریم‌ها امکان ارسال کیتهای آزمایشگاهی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات دیگر پزشکی برای مقابله با کرونا در ایران را صادر کند.

 در بخشی از این نامه آمده است «ممنوعیت یا کاهش روند ارسال منابع پزشکی نه تنها موجب واکنش نشان دادن موثر به شیوع این ویروس در سراسر دنیا نمی‌شود، بلکه در خدمت منافع ملی آمریکا نیز نخواهد بود.»

 فارن پالیسی نوشت: این احتمال  وجود دارد که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات که بر اساس برآورد رسانه‌ای پیروز شده، بتواند با اعمال سریع معافیتها، کمک‌های آمریکا برای مقابله با کرونا را تسهیل کند، اما ماه‌های آینده حیاتی هستند. در حالیکه کرونا در سراسر دنیا در حال گسترش است، ترامپ قصد دارد در ماه‌های پایانی فعالیت خود، دولت بعدی آمریکا را در امور مالی در تنگنا قرار دهد.»

این نشریه نوشت که ترامپ در هماهنگی به رژیم صهیونیستی قصد دارد سیلی از تحریمها را علیه ایران اعمال کند.

فارن پالسی نوشت، بایدن از ترامپ درخواست کرده با صدور مجوزهایی اجازه دهد  اقلام شرکت‌های داروسازی و پزشکی به ایران انتقال یابد. بایدن همچنین خواستار ایجاد مسیر مخصوص برای بانک‌ها و شرکت‌های خدماتی شده تا ایرانی‌ها به درمان‌های پزشکی نجات ‌بخش دسترسی داشته باشند.

به نوشته این نشریه، جو بایدن اخیرا در یادداشتی نوشت : «خیلی بد است که دولت ترامپ  توافق هسته با ایران را با راهبرد فشار حداکثری ترک کرد زیرا این مسئله تاکنون  نتیجه معکوسی داشته و تنها موجب ترغیب ایران به از سرگیری برنامه هسته ای خود و رفتارتهاجمی تر این کشو شده است.»

روزنامه «واشنگتن پست» نیز در یادداشتی به قلم «ایشان تارور» سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را تقریباً شکست خورده دانسته است. این روزنامه آمریکایی در توضیح درباره این استدلال نوشت: «با توجه به اینکه فقط دو ماه به دوران ریاست‌جمهوری‌ ترامپ باقی مانده، وی برای چهار سال جنگ‌طلبی علیه ایران چیز کمی برای نمایش در اختیار دارد... بر خلاف، هیاهوی دولت او، اعمال دوباره تحریم‌ها، ایران را به میز مذاکره نکشاند تا به یک توافق سخت‌تر دست یابند.»

منبع: فارس
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: