کد خبر: ۲۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سیگنال شورای عالی بورس به سرمایه گذاران
کارشناس بازار سرمایه گفت: علائم و مصوبات شورای عالی بورس حاکی است بازار در شرایط حاضر از ریسک بسیار کمتری برخوردار است.
قلم‌نیوز:ناصر کشاورز اظهار کرد: شرایط بازار در حال حاضر به گونه‌ای است که از ریسک کمتری نسبت به ۵ ماه گذشته برخوردار است بنابراین اجازه افزایش سقف به صندوق‌ها داده شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: کاهش ۵۰ درصدی بورس، رکود و نبودن کسب و کار درآمدزا موجب می‌شود نقدینگی به سمت بورس حرکت کند.

وی گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن انتخابات آمریکا که تاثیر آن نیز مشخص شد، پیش بینی می‌شود بازار مثبتی را تا پایان سال داشته باشیم البته همانند ابتدای سال این رشد به صورت شارپی نخواهد بود بلکه با یک شیب ملایم ادامه خواهد داشت.

کشاورز با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای پیش رو تصریح کرد: این تعطیلی تاثیر منفی بر بازار نخواهد داشت و بازار مثبت خواهد بود.


کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: کسب و کار‌هایی که تعطیل می‌شوند، سرمایه در گردش مازادی در اختیار دارند که به دلیل نوسانات اخیر دلار و سکه، نقدینگی به آن سمت نخواهد رفت، اما با توجه به ریزش ۵۰ درصدی بازار سرمایه و ثبات قیمت دلار بر روی ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان نقدینگی به بورس وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: علائم و مصوبات شورای عالی بورس حاکی است بازار در شرایط حاضر از ریسک بسیار کمتری برخوردار است بر همین اساس به صندوق‌های که همیشه با پوشش ریسک بیشتر و با احتیاط اقدام به چیدمان پرتفو می‌کردند مجوز داده شده و این موضوع نشان می‌دهد بازار از ریسک کمتری برخوردار است بنابراین به همین تناسب سرمایه‌های دیگر هم به بورس خواهند آمد.

منبع: بورس نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: