کد خبر: ۲۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
ستاره پرتغالی از لحاظ آمار گلزنی با تیم ملی برتری آشکاری دارد، اما در یک بخش مهاجم آرژانتینی بهتر کار کرده است.

قلم‌نیوز:به گزارش بی ساکر، با وجود این که لیونل مسی بیشترین توپ طلا را به دست آورده، اما در خیلی از آمار‌ها کریستیانو رونالدو برتر از ستاره آرژانتینی است. یکی از آن‌ها عملکردشان در تیم ملی است که اختلاف زیادی با هم دارند.

مهاجم آلبی سلسته از فتح عنوان با آرژانتین بی نصیب بوده، اما رونالدو تاکنون دو جام را با کشورش بالای سر برده است. ستاره پرتغالی در سال ۲۰۱۶ یورو را فتح کرد و در سال ۲۰۱۹ قهرمان لیگ ملت‌ها شد. با این حال مسی نه در کوپا آمه‌ریکا و نه جام جهانی که چهار فینال را تجربه کرد جامی به دست نیاورد.

از لحاظ گلزنی دو ستاره کنونی جهان فوتبال آمار قابل توجهی را به ثبت رساندند. مهاجم پرتغالی در ۱۶۹ بازی ۱۰۲ گل به ثمر رسانده و ۳۱ پاس گل داده است. او کمتر از هشت گل با رکورد علی دایی (۱۰۹ گل)، برترین گلزن تاریخ تیم‌های ملی فاصله دارد.

مسی فاصله زیادی با این آمار دارد. ستاره آرژانتینی در ۱۴۱ بازی ۷۱ گل و ۴۲ پاس گل داده است. برتری رونالدو در تعداد تیم‌هایی که دروازه‌شان را باز کرده است هم دیده می‌شود. CR ۷ برابر ۴۱ تیم مختلف گلزنی کرده است و لئو مقابل ۲۹ تیم. البته کریستیانو تاکنون دروازه تیم‌های بزرگی همچون آلمان (در چهار بازی)، فرانسه (در شش بازی)، انگلیس (در سه بازی)، ایتالیا (دو بازی) و برزیل (سه بازی) را باز نکرده که این کار را مسی انجام داده است.

در میان تیم‌های بزرگ مهاجم آرژانتینی تنها برابر هلند ناکام مانده است (دو بازی). قطر تیم دیگری است که مسی دو بار برابرش بازی کرده، اما نتوانسته گلزنی کند. در میان تیم‌های برجسته دیگر که تنها یک بار مقابلشان بازی کرده است نام بلژیک، سوئد و ژاپن دیده می‌شود.

مسی بیشترین گل را برابر برزیل، اروگوئه، پاراگوئه و اکوادور به ثمر رسانده و دروازه هر کدام را پنج بار باز کرده است. دروازه مکزیک و شیلی هم سه بار توسط کاپیتان آلبی سلسته باز شده است. از طرفی رونالدو در میان تیم‌های بزرگ تنها توانسته چهار بار دروازه هلند را باز کند و بیشترین گل‌ها را مقابل لیتوانی (۷گل)، سوئد (۷گل)، آندورا (۶ گل) و ارمنستان (۵گل) به ثمر رسانده است.

درست است که رونالدو دروازه تیم‌هایی بیشتری را باز کرده، اما برابر تیم‌های بزرگ، خوش شانس نبوده است. از طرفی مسی مقابل رقیبان بزرگ مانند یک ستاره ظاهر شده است. هر دو بازیکن به شکلی در این رقابت خاص برنده هستند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: