کد خبر: ۲۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
میریوسفی پاسخ داد
نمایندگی کشورمان در سازمان ملل برآورد یک رسانه آمریکایی را مالیخولیایی توصیف کرد و گفت که ایران پاسخ هرگونه تجاوزگری را خواهد داد.
«علیرضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل بر توانمندی نظامی تهران، برای ممانعت و پاسخگویی به هر گونه ماجراجویی توسط هر متجاوزی، تاکید کرد.

خبرگزاری رویترز در واکنش به گزارش روزنامه نیویورک تایمز از «علیرضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره گزارش ادعایی نیویورک تایمز سوال کرد و نظر او را جویا شد.

میریوسفی با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران برای مصارف غیرنظامی و ماهیت آنها صرفا صلح‌آمیز است، تاکید کرد، سیاست‌های دونالد ترامپ تغییری در این موضوع ایجاد نکرده است.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: «البته ایران ثابت کرده است که قادر به استفاده از توانمندی نظامی مشروع خود برای ممانعت کردن یا پاسخ گفتن به هر گونه ماجراجویی مالیخولیایی هر متجاوزی است».

هفته گذشته روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»  مدعی شد: «بررسی گزینه‌های نظامی علیه ایران» در جلسه پنجشنبه هفته گذشته کاخ سفید بررسی شده است.

این رسانه در گزارشی ادعا کرد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای مهار برنامه هسته‌ای ایران به دنبال گزینه‌هایی برای حمله بوده اما مشاورانش و افراد حاضر در جلسه شامل مایک پامپئو وزیر خارجه و مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا او را از انجام این کار منصرف کرده‌اند.

بنا بر ادعای نیویورک تایمز، آنها به ترامپ هشدار دادند این کار ممکن است به یک درگیری گسترده‌‌تر در هفته‌های پایانی دور اول ریاست‌ جمهوری‌ او منجر شود.

کاخ سفید به گزارش ادعایی این روزنامه آمریکایی واکنشی نشان نداده است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: