کد خبر: ۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
نمایشگاه بین‌المللی ساعت « SIHH 2016» محلی برای نمایش بهترین‌های دنیای ساعت است و هر سال خبرنگاران و منتقدین این حوزه و البته افراد عادی و دوستداران واقعی ساعت با هیجان بسیار منتظر برگزاری این نمایشگاه باشکوه هستند. در مقایسه با سال گذشته و روند آرام و کم سر و صدای نمایشگاه، امسال برندها با ساعت‌های بیشتر و چشمگیرتر در نمایشگاه ظاهر شدند.

 نمایشگاه بین‌المللی ساعت « SIHH 2016» محلی برای نمایش بهترین‌های دنیای ساعت است و هر سال خبرنگاران و منتقدین این حوزه و البته افراد عادی و دوستداران واقعی ساعت با هیجان بسیار منتظر برگزاری این نمایشگاه باشکوه هستند. در مقایسه با سال گذشته و روند آرام و کم سر و صدای نمایشگاه، امسال برندها با ساعت‌های بیشتر و چشمگیرتر در نمایشگاه ظاهر شدند.
 علاوه بر بروزرسانی مدل‌های پیشین، عرضه کلاسیک‌های همیشه محبوب، ساعت‌های پیچیده یا مگا ساعت‌های بی‌نظیری نیز در این نمایشگاه ارائه شده است. نمایشگاه امسال یک تغییر ظاهری مهم پیدا کرده است و مهمتر از آن اضافه کردن بخش جدید «Carré des Horlogers» ویژه ساعت‌سازان و طراحان مستقل است و از این طریق شکلی مشابه با نمایشگاه «FHH »پیدا کرده است.

البته جای تعجب نیست زیرا برگزارکننده این دو نمایشگاه تقریبا یکی است. ساعت‌های زیرمجموعه گروه ریچمونت نظیر ادمار پیگه، پارمیژیانی، ریچارد میل و گروبل فورسی مثل همیشه بهترین بخش‌های این نمایشگاه هستند. تنها نکته متفاوت میزان عرضه مدل‌های جدید از سوی برخی برندهاست که در این میان ادمار پیگه پیشتاز است و پیاژه یا گروبل فورسی از این نظر کمی گزینشی‌تر عمل کرده‌اند.
 نکته جالب توجه دیگر تلاش بیشتر برندها برای عرضه مستقیم محصول به مشتریان از طریق بوتیک‌های برندها و عدم استفاده از خرده‌فروش‌های واسطه است که از این طریق محصول با قیمت مناسب‌تری به دست مشتریان می‌رسد و مدل‌هایی که بیشتر مورد علاقه مشتریان برندهاست بیشتر تولید و عرضه می‌شود.
 وقتی صحبت از بروزرسانی مجموعه‌های قدیمی باشد کارتیه هیچگاه به خطا نمی‌رود و واشرون کنستانتین نیز در این زمینه پنج مدل جدید و سه موتور منحصربفرد عرضه کرده است. مانند سال 2015، رنگ آبی یک بار دیگر رنگ محبوب صفحه  و بند ساعت‌هاست. کارتیه امسال به طور ویژه به این رنگ پرداخته است و مدل‌های فولادی و طلای بسیاری را با این رنگ طراحی کرده است.

امسال نیز از نظر استفاده از طلا کمبودی احساس نمی شود، از نظر قاب‌های فولادی نیز حرفه‌ای‌های همیشگی این کار نظیر جگر لوکولتر، پانرای و آی دبلیو سی بازار را در اختیار دارند. طلا همیشه بخش جدایی‌ناپذیر ساعت‌های لوکس بوده و برای به دست آوردن یک تجربه طلایی واقعی، مدل‌های جدید ساعت به یادماندنی «رویال اوک » ادمار پیگه یک فرصت استثنایی است.
از منظر دیگر، برای سال‌ها فلز محبوب همیشه طلای زرد بوده است و پس از آن طلای سرخ و صورتی تقریبا جای طلای زرد را گرفت،اما دلیل آن چه بود؟ برندها به این موضوع اشاره می‌کنند که مشتریان به این دلیل که اعتقاد بر این است که طلای زرد متظاهرانه و بیش از حد زرق و برق‌دار است بیشتر سایه‌های گرم‌تر طلا نظیر صورتی را ترجیح می‌دهند. البته آلیاژهای سرخ‌گون طلا زیبایی بیشتری دارد اما از منظر منتقدین این حوزه این تغییر دراماتیک و حذف طلای زرد در دنیای ساعت اصلا ضرورتی نداشته است و تمام سایه‌های رنگی طلا می‌بایست به یک میزان عرضه شود.

 در نمایشگاه «SIHH 2016» تعداد قابل توجهی ساعت‌ الماس و جواهرنشان عرضه شده است اما خوشبختانه دلیل گرانی بیشتر مدل‌های گران‌قیمت ساختار و کارکرد پیچیده موتور این ساعت‌ها و استفاده از حکاکی و میناکاری و نظایر آن در صفحات به شدت هنرمندانه آنهاست.
در جمع‌بندی مطلب باید گفت، با اینکه اینگونه نمایشگاه‌ها به طور معمول بر ساعت‌های گران‌قیمت متمرکز هستند اما هیچگاه از ساعت‌های با قیمت متوسط 10 هزار دلار و پایین تر نیز غافل نمی‌شوند و اینگونه فضاها بهترین فرصت برای ارائه مخلوقات مکانیکی خارق‌العاده در فضای کوچک ساعت مچی است.
 از حال و هوای نمایشگاه که بگذریم زمان آن است که ساعت‌های برتر این نمایشگاه و سال 2016 را کمی معرفی کنیم.


ساعت ریورسو کلاسیک به همراه جایروتوربیلون «Reverso Tribute Gyrotourbillon» از جگر لوکولتر

سال 2016 برای جگرلوکولتر سال ساعت جاودان «ریورسو» است و تقریبا هیچ مدل جدید دیگری عرضه نشده و بیشتر مدل‌ها به صورت جزئی بروزرسانی شده‌اند و تمام توجه و تمرکز برند به ساعت سال 1931معطوف شده است. البته عرضه این ساعت چیزی فراتر از یک ادای احترام و یادآوری ساده است و از نظر زیبایی‌شناسی ظاهری و جنبه‌های تکنیکی و ساز و کار ساعت تغییرات بسیار جدی صورت گرفته است. جایروتوربیلون جگرلوکولتر نگاه جدید این برند به ساز و کار توربیلون است. قاب ساعت ریورسو جدید چهل درصد کوچک‌تر از قاب اصلی ساعت است. قیمت این ساعت خارق العاده 270هزار  دلار (حدود945 میلیون تومان) است.


ساعت «اوِرسیز» واشرون کنستانتین «Vacheron Constantin Overseas»

مجموعه ساعت‌های «اورسیز» سلاح انتخابی واشرون کنستانتین 250 ساله برای رقابت در بخش ساعت‌های اسپرت لوکس است. این ساعت در گذشته در این بخش خیلی حرفی برای گفتن نداشت. دارا نبودن موتور خیلی مدرن و منحصربفرد و طراحی نه چندان به روز ساعت در گذشته باعث می‌شد که این ساعت در رقابت با «رویال اوک» ادمار پیگه یا «ناتیلوس» پاتک فیلیپ هیچ شانسی نداشته باشد. به همه این دلایل واشرون کنستانتین امسال موتور منحصربفرد تولید خود و قاب بروزرسانی شده را بر روی این ساعت قرار داده است. علاوه بر اینها طراحی صفحه ساعت نیز زیباتر و مدرن شده است. نسخه فولادی این ساعت 19هزار و900  دلار (حدود هفتاد میلیون تومان)، نسخه طلای صورتی 18 عیار با کارکرد تاریخ 39  هزار و600 دلار (حدود 140 میلیون تومان)  و انواع کرنوگراف قاب فولادی و طلا به ترتیب 30هزار دلار (105 میلیون تومان) و 49 هزار دلار (حدود ی172 میلیون تومان) است.

ساعت «توندا کرونر» پارمیژیانی نسخه سالگرد «Parmigiani Tonda Chronor Anniversaire»

ساعت توندای نسخه 20 سالگی یک ساعت منحصربفرد تمام عیار است. این ساعت بدون هیچ پیش نمونه یا پوشش خبری به یکباره در نمایشگاه امسال رونمایی شد و بسیار سر و صدا به راه انداخت. این ساعت زیبا با محور چرخ دوگانه، کرونوگراف مجهز به دو کرونومتر جداگانه - دو رویداد جداگانه  با مدت زمان مختلف را اندازه‌گیری می‌کند- و قاب طلای 18 عیار و البته صفحه آبی رنگ غافلگیری جدید پارمیژیانی به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس این برند سوئیسی است. قیمت این ساعت 135 هزار دلار (470 میلیون تومان) است.

ساعت «اچ ام 6 اس وی» برند ام بی اند اف «MB&F HM6 SV »

محصول اخیر برند همیشه شگفت‌آور «ام بی اند اف» یک ماشین گاه‌شمار استثنایی است که طراحی قاب منحصربفرد آن یا شما را شیفته می‌کند یا به شدت از آن متنفر خواهید بود، اما بی‌تفاوتی هرگز روی نخواهد داد. این اتفاق درمورد بیشتر ساعت‌های این برند روی می‌دهد. زیبایی یا دقیق‌تر بگوییم قدرت شگفت‌زده کردن تنها به سطح و قاب ساعت محدود نمی‌شود و موتور سفارشی ساعت طوری مهندسی شده که تنها مختص این قاب و سازوکار منحصربفرد است. نسخه پیشین این ماشین زوایای محدودی از موتور ساعت را نمایان می‌کرد اما در این مدل داستان چیز دیگری است و روکش یا شیشه یاقوت به طور کامل و شفاف موتور ساعت را نمایان کرده است که به طور مفصل در مجالی دیگر به این ساعت اشاره خواهیم کرد. قیمت این ماشین زمان سنج برای نسخه‌های طلا و پلاتین به ترتیب  368هزار دلار _حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان)  و 398هزار  دلار(حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان) است.

ساعت کرونوگراف «RM 50-20 ACJ» ریچارد میل «Richard Mille RM50-20 ACJ Chronograph »

شیوه‌ای که ریچارد میل ساعت‌های فوق‌العاده مدرن و مد روز خود را طراحی می‌کند باعث شده است که این برند ساعت‌ساز تقریبا 17 ساله دنیای ساعت در کلاسی جداگانه و مکانی والا جای بگیرد. وقتی صحبت از مهندسی سرگیجه‌آور و ساعت‌های فوق‌العاده پیچیده باشد نام ریچارد میل به تنهایی کافیست تا شما را حیرت‌زده کند، اما این بار این نام با همکاری بزرگان دنیای ساعت «ادمار پیگه» و «رنو اند پپی» برای ساعت جدید خود موتور و قاب حیرت‌انگیزی خلق کرده است. همکار جدید برند ریچارد میل،«جت‌های تجاری ایرباس» را نیز به این بزرگان اضافه کنید. خریداران جت‌های کوچک و شخصی ایرباس در هنگام خرید یک نسخه از این ساعت را  دریافت می‌کنند. این ساعت اسپرت مجهز به کرونوگراف و توربیلون با قابی از جنس تیتانیوم، آلومینیوم و سرامیک یک میلیون و 50 هزار دلار (حدود 3 میلیارد و 700 میلیون تومان) است.

ساعت «سیگنیچر وان » گروبل فورسی « Greubel Forsey Signature 1»

ساعت «سیگنیچر وان» مفهوم جدیدی برای گروبل فورسی پیچیده‌ساز است. این ساعت نه تنها توربیلون ندارد بلکه به طور مشترک و با همکاری دیدیه جی.جی کرتن « Didier J.G. Cretin » یکی از طراحان این برند طراحی شده و نام او نیز بر روی صفحه ساعت حک شده است.  باوجود پیچیده نبودن طراحی، این ساعت همچنان جذابیت و زیبایی ساعت‌های پیچیده این برند را حفظ کرده است. این ساعت جدیدترین محصول این برند با قیمت متوسط است که تنها 66 نسخه از آن تولید شده و نیمی از آنها از جنس فولاد است. قیمت این ساعت‌ها از 170 هزاردلار (حدود 600 میلیون تومان) به بالاست.

ساعت «پایلوت تایم زونر کرونوگراف»از آی دبلیو سی « IWC Pilot's Timezoner Chronograph »

ساعت جدید آی دبلیو سی که از سری ساعت‌های خلبانی این برند است ترکیبی از سبک خاص این برند و کارکردهای پیچیده و کاربردی را در خود دارد. با یک چرخش ساده حلقه دندانه‌دار ساعت جهانی، کرنوگراف خاص آن می‌تواند دو منطقه زمانی جداگانه و علاوه بر آن تاریخ را به صورت جلو و عقب نشان دهد. زمان 24 ساعته و تغییر ساعت تابستانی در تمامی مناطق زمانی در هر لحظه با این ساعت قابل سنجش است. قلب این ساعت کرونوگراف 45 میلیمتری و از جنس فولاد است. قیمت این ساعت 11 هزار و 900 دلار (حدود 42 میلیون تومان) است.  

ساعت« دیتوگراف پرپچوال توربیلون » برند ای لانگه اونت سونه «A. Lange & Söhne Datograph Perpetual Tourbillon»

اگر قرار باشد که برندها در بازار فروش نمایشگاه «SIHH» توجه همه را جلب کنند و موفق باشند یک راه آزموده شده وجود دارد و آن اضافه کردن توربیلون به ساعت پیش از این عرضه شده و کلاسیک برند در بازار است. برند «A. Lange & Söhne» دقیقا همین کار را با «دیتوگراف» افسانه‌ای خود انجام داده و این کار دیتوگراف را برای نسل جدید دوستداران این برند جذاب‌تر کرده است. توربیلون این ساعت تنها از پشت قاب ساعت قابل دیدن است. تقویم دائمی، فاز ماه، توربیلون با قابلیت توقف ثانیه‌ای از دیگر ویژگی‌های این ساعت است. این ساعت در یکصد نسخه و با قاب 41/5 میلیمتری پلاتین ساخته شده است. قیمت این ساعت 295 هزار یورو (حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان) است.

ساعت اتوماتیک «رادیومیر1940 »برند پانرای «Panerai Radiomir 1940  Automatic »

گاهی اوقات باید دید تا باورمان بشود و این قضیه در رابطه با رادیومیر 1940 کاملا صادق است. بازگشت ساعت جاودان رادیومیر با صفحه سفید و قاب 42 میلیمتری فولادی واقعا از خبرهای خوب نمایشگاه «SIHH» امسال بود. تغییر رنگ صفحه به سفید به همراه اعداد مشکی، عقربه‌ها و نشانگرهای شب‌تاب و بند چرمی نوبوک این ساعت را به جذاب‌ترین ساعت پانرای تا به امروز تبدیل کرده است. قیمت این ساعت 10هزار دلار (35 میلیون تومان) است.

ساعت« رویال اوک» با دو رقاصک برند ادمار پیگه «Audemars Piguet Royal Oak Double Balance Wheel»

ساعت رویال اوک به معرفی نیازی ندارد. نسخه جدید این ساعت با دو رقاصک، ترکیب جذابی از دقت بسیار بالا و جزئیات و کارکرد اسکلتی سازی شده چشمگیر است. استفاده از رقاصک دوم بر روی یک محورباعث شده است که دقت برای این ساعت اسکلتی سازی‌شده با قاب 41 میلیمتری افزایش چشمگیری پیدا کند. ضخامت این ساعت زیبا 9/9 میلیمتر و جنس عقربه‌ها و نشانگرها از طلای صورتی است. قیمت نسخه فولادی این ساعت 44 هزار و100 دلار (حدود 155 میلیون تومان) و نسخه طلای صورتی 76 هزار و800 دلار (حدود 270 میلیون تومان) است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: