کد خبر: ۲۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
در اتفاقی عجیب یک اینفلوئنسر مسلمان در یک پرواز خطوط هوایی آمریکا پس از شکایت یکی از مسافران مبنی بر اینکه احساس ناراحتی می‌کند، از پرواز اخراج شد.

قلم‌نیوز:یک اینفلوئنسر مسلمان و نویسنده روز شنبه مدعی شد که در یک پرواز خطوط هوایی آمریکا در نیوجرسی پس از شکایت یکی از مسافران مبنی بر اینکه احساس ناراحتی می‌کند، دستگیر و از پرواز اخراج شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، «امانی الخطابه»، مؤسس وب‌سایت «مازلم گرل» روز شنبه در توییتی نوشت: امروز صبح در تی‌سی‌اِی (اداره امنیت حمل و نقل) دیوانه‌کننده‌ترین تجربه را داشتم. یک مرد سفیدپوست حق بجانب پشت سر من اصرار داشت در صف از من جلو بزند، چون هنوز داشتم کفش‌هایم را درمی‌آوردم.

این نویسنده که پیش‌تر برای منطقه ۶ کنگره نیوجرسی نامزد شده بود، در حال پرواز از نوارک، نیوجرسی به شارلوت، نیویورک‌سیتی بود.

الخطابه مدعی شد که این مرد بارهایش را قبل او رد کرده و امنیت فرودگاه را دویده است و گفت: همه شما می‌دانید که اگر من، یک زن مسلمان محجبه جرأت این را داشتم که عصبانیت نشان دهم و از امنیت تی‌سی‌ای با سرعت رد شوم، کشته می‌شدم! دستگیر می‌شدم، پروازم را از دست می‌دادم و احتمالاً محکوم می‌شدم.

وی بعدتر گفت که مرد از او شکایت کرده و مدعی شده که این زن او را ناراحت کرده است. الخطابه از پرواز اخراج شد و به خاطر این واقعه، برای نخستین بار دستگیر شد.

الخطابه در توییتی نوشت: امروز برای نخستین بار دستگیر شدم، چون مردی که اصرار داشت از کلاس درجه یک پرواز برخوردار است، خود را محق دانست که در امنیت تی‌سی‌ای از من عبور کند و بعد هم، چون «احساس ناراحتی» کرده من را از پرواز خطوط هواپیمایی آمریکا اخراج کند.

بنا بر گزارش نیوجرسی هرالد، این نویسنده توسط مأموران پلیس فرودگاه از هواپیما اخراج شد. وی همان روز آزاد شد و دادستان کل مستقل فرودگاه تحقیقاتی را آغاز کرده است.

خطوط هوایی آمریکا در بیانیه‌ای به هیل گفت که آن‌ها به طور فعالانه در حال تحقیق درباره این واقعه هستند و با الخطابه، مردی که علیه او اتهام مطرح کرد و خدمه پرواز و دیگر مسافران تماس برقرار کرده است.

خطوط هوایی آمریکا نوشت: شواهد اولیه نشان می‌دهد که درگیری طی بررسی تی‌سی‌ای آغاز شده، و در بررسی precheck و non-precheck هر دو در یک صف قرار داشته‌اند. آن‌طور که ما متوجه شدیم خانم الخطابه برداشت کرده مسافری که برای precheck ثبت‌نام کرده بود، رفتار مطلوبی دریافت کرده، زیرا اجازه داشته هنگامی که این خانم کفش‌هایش را درمی‌آورده، از صف عبور کند.

در این بیانیه آمده: این موضوع به درگیری لفظی انجامیده و در ترمینال و هواپیما ادامه پیدا کرده، جایی که خانم الخطابه با مسافر آقا درگیر شده و از او به خاطر گرفتن صندلی‌اش فیلم گرفته است.

خطوط هوایی آمریکا با شورای روابط آمریکایی-اسلامی در نیوجرسی تماس برقرار کرده است.

«نیهاد عواد»، مدیر اجرایی ملی شورای روابط آمریکایی-اسلامی در بیانیه روز شنبه خود گفت ایرلاین آمریکا باید فوراً توضیح دهد که چرا خانم الخطابه را بر مبنای کلام مردی که ادعا می‌شود به او آزار رسانده، از پرواز اخراج کرده است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: