کد خبر: ۲۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
وزیر صمت گفت: مصوبه اخیر ستاد اقتصادی دولت روند ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرگات را سرعت بخشید و امروز روند ترخیص کالا بسیار مطلوب است.

قلم‌نیوز:وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز(۲۴ آبان ماه) در دومین روز سفر به استان هرمزگان ضمن بازدید هوایی از مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر و همچنین بازدید میدانی از محوطه های دپوی کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی، در نشست بررسی موانع و مشکلات ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید شرکت کرد.

علیرضا رزم حسینی در این نشست گفت: با ترخیص به موقع کالاها ضمن تقویت سبد کالایی مردم شاهد روان‌سازی تجارت در ماه‌های آینده خواهیم بود.

وی افزود: از مجموع ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در گمرک های کشور حدود ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی ترخیص شده است.

رزم حسینی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی دیگر و چهار میلیون تن مواد اولیه برای تولید در حال ترخیص است، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کشور نیاز است بروکراسی اداری تا حد امکان کاهش یافته و تمامی دستگاه های مرتبط همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

مقام عالی وزارت صمت روند ترخیص کالا را در بنادر بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مصوبه ای ستاد اقتصادی دولت کمک شایانی را در جهت ترخیص کالاهای انباشته شده با مدت زمان بالا نموده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادمه ای نشست به سامانه جامع تجارت اشاره ای داشت و افزود: این سامانه چندین ماه به صورت آزمایشی راه اندازی شده و صاحبان کالا و بازرگانان می‌توانند از سامانه برای کارهای تجاری خود استفاده کنند.

در این نشست علیرضا محمدی کرجی ران، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  ضمن ارائه گزارشی از میزان کالاهای اساسی وارد شده به بندر شهید رجایی اظهار کرد: بندر شهید رجایی بیشتر برای موضوعات کانتینری پیش بینی شده است.

وی ادادمه داد: زمانی که بار بصورت فله وارد بندر شهید رجایی می شود به لحاظ کاربری تعریف شده کانتینری نرم عملیات  فله کاهش می یابد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید به اینکه هم اکنون چهار هزار تن برنج بصورت کانتینری وارد این بندر  شهید رجایی شده است، پیشنهاد کرد: بازرگانی دولتی به منظور کاهش توقف کشتی در لنگرگاه، کشتی ها کالاهای اساسی را بصورت کانتینر وارد این بندر نمایند.

وی همچنین بر لزوم تقویت ارتباط نرم افزاری با هدف تبادل اطلاعات بیشتر بین گمرگ و بنادر و سازمان تجارت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در نشست بررسی موانع و مشکلات ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید، نمایندگان مردم در مجلس، استاندار هرمزگان، نمایندگان گمرگات، نمایندگان دستگاه نظارت، نمایندگان وزارت صمت و بانک مرکزی هر یک به بیان دیدگاه های خود پیرامون این موضوع پرداختند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: