کد خبر: ۲۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
جمعی از اعضای شورای کار کارخانه ماشین‌سازی تبریز خواستار انتخاب فردی صالح به عنوان سکاندار این کارخانه شدند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا، این افراد با صدور بیانیه ای از ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همه افراد دخیل در تصمیم گیری ماشین سازی خواستند با تدبیر و تفکر مضاعف و بدون آشناپروری و سفارشات نمایندگان، فردی صالح و در خور نام و آوازه کارخانه ماشین سازی انتخاب کرده و سکان هدایت مجموعه را به دست او بسپارند، مطمئنا در این حالت است که جهت تعالی این کارخانه پرسنل و تمام ارکان کارخانه در خدمت وی خواهند بود.

ماشین سازی تبریز بعد از کش و قوس های فراوان بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و صندوق بازنشستگی فولاد با رای نهایی قوه قضائیه به نفع سازمان گسترش در حال تحویل از طرف سازمان مزبور می باشد.

در این بیانیه آمده است، به نظر می رسد این دفعه آخرین باری هست که سازمان گسترش عهده دار مسئولیت ماشین سازی می شود و باید تمام توان خود را بگذارد که از اشتباهات گذشته در خصوص این کارخانه درس عبرت گرفته باشد و در انتخاب مدیرعامل وسواس زیادی به خرج دهد تا شاهد پویایی و دگرگونی اساسی در سیستم بیمارگونه ماشین سازی باشیم.

در این برهه حساس بهترین گزینه برای مدیریت ماشین سازی باید از بین کسانی انتخاب شود که هیچ گونه رابطه آشنایی صمیمی و دوستی با هیج یک از نفرات داخلی نداشته باشد تا در نحوه مدیریت وی اثر سوء نگذارد.

شنیده ها و دیده ها حاکی از آن هست که سازمان گسترش فردی را برای مدیریت مجموعه در نظر گرفته که از سالیان پیش کاندیدای تکیه زدن به کرسی مدیریت این کارخانه بوده اند و بیشتر سابقه فوتبالی دارند تا سابقه مدیریتی و دارای دوستان نه چندان خوش سابقه و دارای سوء پیشینه است.

تمام سعی اعضای شورا در این دوران بلاتکلیفی کارخانه در این بوده که سرانجام ماشین سازی را به ساحل امن و بدون حاشیه برسانند و این امکان پذیر نخواهد بود مگر با انتخاب مدیریتی بدون حاشیه و مقتدر برای مجموعه ماشین سازی.

آرزوی قلبی همه کارگران و کارکنان مجموعه بر این است که ماشین سازی به اوایل دهه ۹۰ و خصوصیات مدیریتهای آن زمان باز نگردد چون در آن دوران افرادی بر سرنوشت کارگران حاکم شدند که در داخل مجموعه دوستانی داشتند و به واسطه همین دوستان مدتها مغرضانه با همه برخورد کردند چیزی از الفبای تولید نمی دانستند و مردم از آن دوران خاطرات بدی دارند و اگر سازمان گسترش در انتخاب مدیریت جدید حساسیت به خرج ندهد و روی آشنایی و سفارشات اقدام کند بازگشت آن دوران با افراد و چهره جدید هیچ بعید نبوده و پیکره ماشین سازی شکست دیگری را تجربه خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: