کد خبر: ۲۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بنا به ادعای مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، مرد شماره دو القاعده و همسر پسر بن لادن سه ماه پیش در خیابان پاسداران تهران توسط ماموران اسرائیلی به سفارش آمریکا ترور شدند.
قلم‌نیوز:نیویورک تایمز با انعکاس این ادعا نوشته است عبدالله احمد عبدالله، مرد شماره دو القاعده از طراحان حملات تروریستی ۱۹۹۸ به سفارت‌های آمریکا در آفریقا بود .

طبق این گزارش عبدالله احمد عبدالله معروف به ابو محمد المصری توسط دو موتور سوار در خیابان تهران همزمان با سالگرد حملات به سفارت در هفتم اوت ترور شد. او به همراه دخترش مریم که همسر حمزه بن لادن در این عملیات کشته شد.

چهار مقام اطلاعاتی به نیویورک تایمز گفته اند، این عملیات توسط ماموران اسرائیلی و به سفارش ایالات متحده انجام شد.

المصری که از بنیانگذاران القاعده و طراح حمله به سفارت‌های آمریکا در آفریقا در ۱۹۹۸ بوده در سالگرد همین حمله‌ها کشته شد. دختر او نیز که در این عملیات کشته شد، همسر سابق حمزه بن لادن، فرزند اسامه بن لادن، بود.

به گزارش نیویورک تایمز، در حمله‌های سال ۱۹۹۸ به سفارت‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا ۲۲۴ نفر کشته شدند. اف‌بی‌آی در ازای اطلاعات برای دستگیری المصری ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات امنیتی آمریکا ادعا کرده است، المصری از سال ۲۰۰۳ در ایران بازداشت شده بوده اما دست‌کم از سال ۲۰۱۵ آزادانه در محله پاسداران تهران زندگی می‌کرده است.

 پیش از این رسانه های داخل  در ۱۷ مرداد گزارش داده بودند که دو شهروند لبنانی به نام‌های حبیب‌ داوود، استاد تاریخ و ۵۸ ساله، و دخترش مریم، ۲۷ ساله، در حوالی گلستان یکم در خیابان پاسداران تهران به ضرب چهار گلوله کشته شدند.

 آن‌زمان رسانه‌ها نوشته‌بودند ساعت ۲۱ ۱۷مرداد یک موتورسوار «از سمت راننده» پنج تیر شلیک کرده که «چهار تیر به خودروی ال ۹۰ سفید این دونفر» و یک تیر هم به یک خودروی گذری دیگر خورده.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: