کد خبر: ۲۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
برهانی: اسراییل بدون آمریکا کاری نمی‌کند
یک کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این که موضوع حمله اسرائیل به ایران که توسط یکی از وزرای این رژیم مطرح شده حرف بی پایه و اساسی است و بیشتر به نوعی جنگ تبلیغاتی شبیه است گفت: اسراییل بدون موافقت و پشتیبانی آمریکا هیچ وقت به ایران حمله نمی کند و بهترین گزینه برای او این است که آمریکایی‌ها را به جان ایران بیاندازد.
قلم‌نیوز:سید هادی برهانی با بیان این مطلب اظهار کرد: موضوعی که مطرح شده بیشتر نوعی سر و صدا و یک جنگ تبلیغاتی است و زمینه اصلی آن بر می گردد به نتایج انتخابات آمریکا که افراطی ها از انتخاب بایدن ناراحت هستند و معتقدند که فشارها به ایران باید ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: جریانهای تندرو در آمریکا معتقدند که افزایش فشارها کمر اقتصاد ایران را می شکند و با پیروزی بایدن در برنامه های آنها اخلال ایجاد شده است زیرا بایدن سیاست متفاوتی را در مورد ایران مسائل منطقه و فلسطین دارد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: آنچه مطرح شده بیشتر یک تدبیر موقت است تا جلوی این فروریختن و شکسته شدن را بگیرد. زیرا با مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا آنها دیدند که آثار این اتفاق در اقتصاد و سیاست ایران خود را نشان می دهد ترامپ تا دو ماه دیگر هم سر کار است و تلاش می کند تا جلوی این شکسته شدن خود و جریانش را بگیرد.

برهانی ادامه داد: از آنجایی که ترامپ عصبانی است و کارهای غیر عادی و غیر پیش بینی ممکن است انجام دهد همانند این که وزیر دفاعش را برکنار کرد ممکن است در حوزه  نظامی و دفاعی برنامه هایی داشته باشد. گرچه ترامپ ممکن است دیوانه باشد اما آدمی است که برای منافع و آینده خودش اهمیت قائل است او باید قبول کند سیاستش در برابر ایران شکست خورده است. درواقع حمله به ایران نه تنها توجیحی ندارد بلکه به ضرر ترامپ است.

این کارشناس مسائل اسراییل در ادامه اظهار کرد: البته اسراییلی ها بدشان نمی آید که ترامپ این کار را انجام دهد از سوی دیگر این گونه هم نیست که هرچه اسراییل اراده کرد ترامپ انجام دهد. لذا بعید می دانم که این اتفاق بیافتد. یک حرف بی پایه و اساسی است که مطرح شده و اسراییل بدون موافقت و پتشبانی آمریکا هیچ وقت به ایران حمله نمی کند. بهترین گزینه برایش این است که آمریکا و غربی ها را به جان ایران بیاندازد. مانند کاری که در مورد ترور سردار سلیمانی انجام دادند. آمریکایی ها را قانع کردند که اقدام به ترور کنند. بنابراین اسراییل به تنهایی و بدون حمایت آمریکا چنین کاری را انجام نمی دهد.

اخیرا برخی مقامات رژیم صهیونیستی از جنگ با ایران دم زده‌اند، از جمله صخی هانگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌های یهودی‌نشین این رژیم گفته است که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده و بازگشت آمریکا به برجام، این امر می‌تواند به جنگ بین ایران و اسرائیل بینجامد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: