کد خبر: ۲۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹
ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: برای کنترل کرونا هر چه دیر اقدامات موثر را انجام دهیم، مشکلات طولانی‌تر می‌شود و اثرات منفی اقتصادی بیشتری در پی خواهد داشت.
قلم‌نیوز: ایرج حریرچی گفت: در دوره اوج، اقدامات کوچک جواب نمی‎دهد، موثرترین اقدام تعطیلی دو هفته‎ای است. در شرایط اوج کرونا و تا وقتی آی‌سی‌یوهای پر است، کارهای مقطعی جواب‌گو نیست و حتما باید تعطیلی کامل اجرا شود. در ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین نیروهای مسلح نیز نظرشان به این اقدام است. امیدواریم تصمیم گیری نهایی شود.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: امروز فردی پیشنهاد می‎کرد که دو هفته الان تعطیل کنید، در عید حساب کنید آن را. برای کنترل کرونا هرچه دیرتر اقدامات موثر را انجام دهیم، مشکلات طولانی‎تر می‎شود و اثرات منفی اقتصادی بیشتری در پی خواهد داشت.

او گفت: ۶۵ نفر از روسای دانشگاه های علوم پزشکی در نامه ای به وزیر بهداشت، خواستا  تعطیلی حداقل ٢ هفته ای در کشور شده اند.

حریرچی گفت: مدتی است علت اصلی و اول فوت در کشور کرونا است و سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان، علل دیگر مرگ در کشور است که نسبت به پارسال بیش‌تر شده. 

او خطاب به مردم گفت: بس است که خواهران، برادران، همسر، فرزندان و پدران و مادران مان فوت کنند یا در بیمارستانها زجر تنفسی بکشند. مردم فقط به منافع خود توجه نکنند، برای مبارزه با این بیماری خطرناک همه دست به دست هم دهیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: موفقیت اصلی وزارت بهداشت، دولت و نظام در فروردین و اردیبهشت ماه ناشی از همکاری بین بخشی بود اما در چندماه گذشته این گونه نبود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: