کد خبر: ۲۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹
وزیر نفت با اشاره به شایعاتی مبنی بر سیل جدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: تحریمی باقی نمانده است، اما این تحریم‌ها تاثیری نداشته، ما نه از تحریم نمی‌ترسیم و نه خللی در کار ایجاد کرده است بلکه تنها عزم ما را راسخ کرده است.

قلم‌نیوز:وزیر نفت با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه مدیران صنعت نفت ایران در روز‌های پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید، گفت: تحریم‌های آمریکا انتقام‌جویی و کینه‌جویی علیه ایران است.

«بیژن زنگنه» در مراسم افتتاح ۱۸۱ طرح گازرسانی در استان فارس که به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد، ادامه داد: استان فارس دومین استان گاز خیز کشور است و میادین مختلف گازی دارد.

وی به توسعه میادین گازی در استان فارس اشاره کرد و افزود: این استان تا ۳ سال پیش در زمینه گازرسانی عقب بود، اما در این مدت به سرعت پیشرفت کرد.

زنگنه تاکید کرد: استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کرمان از برنامه گازرسانی کشوری عقب‌تر هستند.

وزیر نفت گفت: مساله گازرسانی به صنایع در اولویت قرار دارد، زیرا به تولید و اشتغال باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه نباید صنعتی وجود داشته باشد که برای تولید معطل گاز بماند، افزود: توسعه یکپارچه صنعت گاز مورد توجه است.

زنگنه با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری تولید از پارس جنوبی، ادامه داد: ظرفیت تولید گاز ایران از پارس جنوبی از ۲۸۰ میلیون متر مکعب در سال ۹۲ به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در شرایط فعلی رسیده است.

وی تاکید کرد: ۱۷ پالایشگاه و ۳۰ سکو، صد‌ها چاه، هزاران کیلومتر لوله کشی و ... را نصب و بهره برداری کردیم. در حالی که در اکثر این سال‌ها در تحریم بودیم، اما به تولید یک‌هزار میلیون متر مکعب تولید گاز رسیدیم.

به گفته وزیر نفت تمام بخش‌های کشور از تولیدکننده تا مصرف کننده از توسعه گازرسانی راضی بودند و تمام تجهیزات گازرسانی داخلی بود.

وی گفت: دولت نیز راضی است، زیرا زمانی که گاز مصرف می‌شود، سوخت مایع معادل آن صادر می‌شود. افزایش ۴ برابری صادرات فرآورده‌های نفتی با توسعه پارس جنوبی و رشد گازرسانی که مانع از حبس گاز شد، محقق شد.

زنگنه با تاکید بر اینکه این اقدامات باید تقویت شود تا صنعت کشور فعال شود، افزود: از این تجربه در بند ق قانون بودجه باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت مایع در کشور با شبکه‌های اصلی و فرعی گاز کاهش داشت، ادامه داد: همچنین افت فشار در زمستان نیز مرتفع شد.

وزیر نفت تاکید کرد: در کنار این کار‌ها تقاضای مصرف بهینه دارم. بدون اینکه به رفاه مردم آسیب برسد، می‌توان مصرف گاز را کاهش داد تا تامین گاز برای صنایع در زمستان امکان پذیر باشد.

به گفته زنگنه روش‌های تشویقی مانند تخفیف بهای گاز به مشترکان کم مصرف آغاز شده است.

وی گفت: طرح‌های توسعه میادین گازی استان فارس دیده شده و برنامه‌های فشارافزایی نیز انجام می‌شود. طرح توسعه پالایشگاه پارسیان نیز فعال خواهد شد.

زنگنه به احداث خط پروپیلن برای انتقال ۱.۵ میلیون تن از عسلویه تا شمال شیراز اشاره کرد و افزود: زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی محقق خواهد شد. در این طرح تنها ساخت خط لوله بر عهده دولت خواهد بود.

وی یادآور شد: زادگاه پتروشیمی ایران فارس است.

وزیر نفت با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: در روز‌های پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید مدیران صنعت نفت را به بهانه حمایت از تروریسم تحریم کرد. ما قربانی تروریسم هستیم و این تحریم‌ها انتقام‌جویی و کینه‌جویی است.

وی به شایعاتی مبنی بر سیل جدید تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: تحریمی باقی نمانده است، اما این تحریم‌ها تاثیری نداشته، ما نه از تحریم نمی‌ترسیم و نه خللی در کار ایجاد کرده است بلکه تنها عزم ما را راسخ کرده است.

زنگنه تصریح کرد: جان، مال و آبرویمان را فدای ملت ایران می‌کنیم و تا آخرین نفس امیدواریم همینطور باشیم.

در ادامه بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در دولت تدبیر و امید، امروز و با حضور وزیر نفت ۱۸۱ پروژه با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

امروز طی مراسمی با حضور وزیر نفت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس و تنی چند از مسئولین استانی، بهره‌برداری از ۱۸۱ پروژه گازرسانی در استان فارس به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

بنابر این گزارش، این طرح‌ها شامل تکمیل عملیات گازرسانی به یک شهر، ۵۵ روستا و ۱۲۵ طرح صنعتی بوده تا گام بلند شرکت گاز برای حرکت به سمت توسعه اقتصادی، افزایش رفاه، ایجاد اشتعال و حفظ محیط زیست در استان فارس باشد.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: