کد خبر: ۲۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:ماجرای انتخابات آمریکا بر تمایل ملتی که با صندوق‌های رأی قهر کرده بود نیز رفته‌رفته تأثیر می‌گذارد و شاید راه باقیمانده تا انتخابات ۱۴۰۰ آنگونه که یک جریان خاص می‌اندیشد آسان و هموار برایشان نباشد و تفکر اینکه با یک انتخابات حداقلی پس از مجلس، ریاست جمهوری را نیز در اختیار بگیرند توهمی بیش نباشد.
البته این دورنما برای موفقیت جریان مستقل سیاسی کشور نیز هنوز روشن نیست و باید منتظر تحولات آینده بود. دولت و دستگاه سیاست خارجی آن نباید به تهدیدات و خط و نشان کشیدن‌های افراطیون اهمیتی بدهند ازجمله آنگونه که یک فعال با انصاف اصولگرا خبر از آتش تهیه آنان بر علیه شخص وزارت خارجه داده است. دولت آقای روحانی در فرصت نه ماهه باقیمانده هنوز می‌تواند با تدبیر، امید را به مردم برگرداند.

البته راه درست جلب رضایت مردم از راه توجه جدی به نیازهای آنان و حل مشکلات است تا آنجایی که اختیارش را دارد و هرجا هم نداشت با آنها صریحاً در میان بگذارد. توجه به داخل و هم‌زیستی با جهان خارج رمز موفقیت است و این قطعاً به معنای ندیدن پیچیدگی و شیطنت حاکمان جدید کاخ سفید و اعتماد به آنان نیست.
اگر دستگاه دیپلماسی کشور با استقلال و صلابت راه قبل از ترامپ را دنبال کند و در کار مردم هم به‌ویژه سفره اقتصادی آنان گشایشی دیده شود، می‌توان امیدوار بود که انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ تبدیل به یک حماسه باشکوه شود. این چیزی است که نظام به آن احتیاج دارد و تداوم عزتمند آنرا تضمین می‌کند و امید است جریان‌های مختلف سیاسی و نهادهای انتخاباتی و تأثیرگذار نیز این فرصت طلایی را بفهمند و در آن مسیر حرکت کنند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: