کد خبر: ۲۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹
دلار دو هزار تومان دیگر ارزان شد
همزمان با بازگشایی بازار ارز قیمت هر دلار با دو کانال عقب نشینی به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومن در صرافی‌های بانکی رسید.
قلم‌نیوز:در حالی که قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برابر با ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده این صرافان هنوز نسبت به خرید دلار و یورو و سایر ارزها اقدام نمی کنند و در بازار آزاد نیز بهای خرید هر دلار تا ۲۲ هزار تومان عقب نشسته است و کسی حاضر به خرید بالاتر از این رقم نیست.

قیمت یورو نیز در کانال ۲۸ هزار تومان قرار گرفته است. از صبح امروز صرافان قیمت‌ها را بر شیشه های صرافی نصب نکرده اند چرا که احتمال ریزش لحظه به لحظه قیمت ها را می‌دهند.

 هر چند برخی تنها خداحافظی ترامپ از مسند ریاست جمهوری به دلیل عدم کسب آرا را عامل بروز این اتفاق میدانند اما نکته اینجاست که پیش از برگزاری انتخابات امریکا ینز بازار ارز ایران در فاز کاهشی قرار گرفته بود و بهای هر دلار امریکا از ۳۲ هزار تومان تا محدود ۲۷ هزار تومان عقب نشینی کرده بود. بر این اساس آزادسازی منابع ایران در عراق و البته دیگر کشورهایی که نسبت به بلوکه کردن منابع ایران اقدام کرده بودند عامل بروز این اتفاق است و همچنین از سوی دیگر افزایش صادرات نفت نیز عامل مهم یگر برای ریزش ارزش دلار در بازار و تقویت پول ملی بود.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد با کاهش فشار حداکثری امریکا بر ایران، امکان صادرات نفت و صادرات غیرنفتی افزایش می یابد و این روندخود عاملی برای تعادل بازار ارز ایران خواهد بود.

 اقتصاد ایران در شرایط کنونی با فاصله گرفتن از قیمت‌های بالای دلار با کاهش انتظارات تورمی مواجه خواهد شد و همین امر می‌تواند زمینه را برای ارامش سایر بازارها  کاهش قیمت ها در این بازارها مهیا نماید.

صرافان می گویند این روند ریزش تا رسیدن به کف مقاومتی ۲۲ هزار تومان ادامه خواهد یافت و رسیدن به ارن نرخ امروز با توجه به قیمت های خرید اسکناس ارزی از مردم چندان دور از ذهن نیست.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: