کد خبر: ۲۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹
روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مطرح کرد
رییس جمهور گفت: یک محدودیت مهم مصوب در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مربوط به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری مانند داروخانه‌ها و مواد غذایی بود. به مدت یک ماه پایان کار این مشاغل باید در تهران و مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت ساعت ۱۸ باشد.

قلم‌نیوز:حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز (شنبه ۱۷ آبان ) ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: مردم نزدیک ۹ ماه است که با بیماری و ویروس کرونا روبرو بودند و با مشکلات فراوانی مواجه شدند به خصوص در موج سوم که همه گیری بیشتر و ابتلا شدیدتر بود؛ در همه دنیا این چنین شرایطی را داشتیم.

 وی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری یکدیگر و چارچوب‌هایی که ستاد مصوب و قرارگاه اجرا می کند به تدریج شاهد کاهش این شرایط باشیم، افزود: همانطور که مردم سطح مراعات خود را بالا می برند و موارد ضروری را ستاد تصویب می‌کند، امیدواریم شاهد آرامش بیشتری در جامعه باشیم.

رییس جمهور تاکید کرد: مردم ما در طول سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بودند در این زمینه مقاومت، صبر و ایستادگی شایسته‌ای را نشان دادند. تصمیم کشور ما همیشه روشن بوده و در هر شرایطی که باشد ملت مقاومت و صبوری خود را ادامه می‌دهد تا طرف مقابل در برابر قانون و مقررات سر فرود آورد.

روحانی ادامه داد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که تحریم کنندگان متوجه شده باشند که راهشان، راه نادرست و ناصحیحی بوده و به هیچ عنوان به اهداف خود دست نخواهند یافت و این تجربه سه ساله برای آنها درسی باشد که دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردد و مردم پاداش صبر و مقاومت و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.

رییس جمهور با اشاره به شکل‌گیری موج جدید کرونا در کشور گفت: با توجه به موج جدید و شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، هم در این جلسه و هم در جلسه گذشته به این نتیجه رسیدیم که برای اجرای دقیق‌تر و شدیدتر پروتکل‌های بهداشتی نیاز داریم که تمهیداتی بیشتری را مدنظر قرار دهیم.

روحانی افزود: موضوع کرونا فقط موضوع سلامت نیست، مهمترین مساله، سلامت مردم است اما معیشت مردم و فرهنگ جامعه و همه اینها تحت تاثیر هستند و ما باید یک مراعات زنجیره‌وار را انجام دهیم. یعنی مراعات یکی از پروتکل‌ها ما را به مقصد نمی‌رساند.

وی یادآور شد: ماسک زدن بسیار حائز اهمیت است و پروتکل‌ مهمی است اما در عین حال تنها اکتفا به ماسک نمی‌تواند ما را به نتیجه نهایی برساند، بلکه ما نیاز داریم به اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی را هم مورد مراعات قرار دهیم.

روحانی افزود: برای اینکه اجتماعات کاهش پیدا کند و فاصله فیزیکی بیشتر شود، تنها با قانون و مقررات ما حتما به نتیجه نهایی نمی‌رسیم مردم باید در این زمینه ما را یاری کنند.

این خبر تکمیل می شود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: