کد خبر: ۲۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی خبر داد؛
از روز شنبه صندوق پالایشی یکم در پرتفوی تمام سرمایه‌گذارانی که کد بورسی فعال دارند قرار می‌گیرد و این صندوق ETF از این روز قابلیت معامله در بازار سرمایه کشور پیدا می‌کند.
قلم‌نیوز:مریم شاه‌حسینی مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی در این خصوص گفت: در روز چهارشنبه تخصیص واحد‌های صندوق پالایشی یکم به دارندگان اعلامی از طرف صندوق انجام شد؛ بنابراین از روز شنبه ۱۷ آبان ماه دارایی صندوق پالایشی یکم در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان به آدرس http://ddn.csdiran.com با پیش شرط سجامی بودن دارندگان قابل مشاهده خواهد بود. همچنین در صورت تعیین کارگزار ناظر توسط کارگزاری منتخب در پرتفوی آنلاین نیز قابل مشاهده است.

شاه‌حسینی تاکید کرد: سپرده‌گذاری مرکزی می‌توانست طی روز‌های مختلف و بر اساس طبقه‌بندی‌های موجود اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی درباره تعداد سرمایه‌گذاران نیز بیان کرد: تخصیص واحدی‌های صندوق پالایشی یکم به ۳.۵ میلیون نفر دارای کد فعال سهامداری صورت گرفت و به حدود ۲۰۰ هزار نفر از سرمایه‌گذارانی که کد سهامداری فعال ندارند نیز تخصیص صورت نگرفته است؛ بنابراین افراد فاقد کد سهامداری یا دارای کد سهامداری غیر فعال باید در گام نخست اقدامات لازم در خصوص سجامی شدن را انجام دهند و در ادامه پس از طی مراحل لازم کد سهامداری دریافت کرده و به صندوق مربوطه جهت تخصیص دارایی اعلام نمایند.

منبع: دنیای بورس
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: