کد خبر: ۲۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹
شمارش آرا دوباره از ۳ تا ۴ ساعت دیگر در ایالت‌های کلیدی از سر گرفته شده و فضا شفاف‌تر خواهد شد.
قلم‌نیوز:بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین از ترامپ پیش افتاد.در حال حاضر با شمارش ۹۵ درصد آرا جو بایدن ۴۹.۴ درصد آرا و دونالد ترامپ ۴۹.۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده است

این ایالت ۱۰ رأی الکترال دارد و پیروزی بایدن در آن کار را برای ترامپ دشوار می‌کند.

بر خلاف فضای توییتر فارسی که ترامپ را برنده نهایی فرض کرده‌اند، هنوز در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایالات متحده، بخت برد ترامپ و بایدن یکسان است. حتی شاید بیشتر به سود بایدن.

شمارش آرا دوباره از ۳ تا ۴ ساعت دیگر در ایالت‌های کلیدی از سر گرفته شده و فضا شفاف‌تر خواهد شد.

فاکس‌نیوز و آسوشیتدپرس نیز  جو بایدن، رقیب ترامپ را برنده ایالت آریزونا اعلام کردند. به این ترتیب ۱۱ رای الکتورال این ایالت به بایدن می‌رسد. تا اینجای کار، جو بایدن،‌ نامزد دموکرات، ۲۳۶ رای الکتورال دارد و نامزد جمهوری‌خواه، یعنی دونالد ترامپ، ۲۱۳ رای.

 بر اساس برآورد شبکه خبری سی‌ان‌ان، پیش‌بینی می‌شود که جو بایدن برنده رای‌گیری در ایالت هاوایی باشد.

هاوایی ۴ رای الکترال دارد و در سال ۲۰۱۶ هم رای دهندگان آن هیلاری کلینتون را برگزیده‌بودند.

همچنین بر اساس برآورد نیویورک تایمز تاکنون دو حزب دموکرات و جمهوری خواه هر کدام ۴۷ کرسی خود را در مجلس سنا قطعی کرده‌اند و ۶ کرسی هنوز تکلیفش مشخص نیست. دموکراتها توانسته‌اند دو کرسی متعلق به جمهوری‌خواهان را از آن خود کنند و در مقابل جمهوری‌خواهان نیز یک کرسی متعلق به دموکرات‌ها را به دست آورده‌اند. در صورتی که در پایان هر کدام از احزاب موفق به کسب ۵۰ کرسی در مجلس سنا شوند، اکثریت به دست جناحی خواهد بود که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

در همین راستا رهبر اقلیت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی از حوزه انتخابی کالیفرنیا دوباره رای آورد. دبی دینگل دموکرات نیز از میشیگان دوباره وارد مجلس نمایندگان می‌شود.

نبرد حیاتی در ۵ ایالت جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین که بایدن در آن پیشتاز است همچنان ادامه دارد.

همزمان تصاویری در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد معترضانی که همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خیابان‌های واشنگتن دی سی تجمع کرده بودند اقدام به پرتاب مواد آتش زا کردند که در نتیجه چرخ خودروی نیروهای پلیس حاضر در صحنه پنچر شد. تظاهرات و درگیری عده ای از مخالفان هردو نامزد با شعار رئیس جمهور نمی‌خواهیم در جریان است.

شبکه العربیه نیز مدعی شده که  ترامپ در ایالت پنسیلوانیا پس از شمارش ۸۰ درصد آراء پیروز حتمی است.

روزنامه گاردین نیز می نویسد:  آرا الکترال برای بایدن با ۲۳۸ و برای ترامپ با ۲۱۳ رای متوقف شده است.

 اگر بایدن بتواند نوادا را با اختلاف کم پیش برده و برنده بودن خود در ویسکانسن را مهر و موم کند، هر ایالتی که بعدا ببرد، یعنی کارولینای شمالی{با 15 رای الکترال}، جورجیا{با 16 رای الکترال}، میشیگان {با 16 رای الکترال}و یا پنسیلوانیا {با 20 رای الکترال}، پیروزی نهایی را به دست خواهد آورد.

در تازه ترین گزارشات در نوادا ترامپ و بایدن رقابت نفس گیر و نزدیکی دارند.

ریچل مدو، مجری سرشناس و تحلیلگر ام اس ان بی سی می گوید آنگونه که نظرسنجی ها اعلام می کردند و تحلیلگران پیش بینی می کردند دموکرات ها در این انتخابات به موفقیت چندانی دست نیافته اند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: