کد خبر: ۲۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹
کانیه وست، رپر میلیاردر آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با داشتن کمتر از ۶۰ هزار رای به تلاش خود برای ورود به کاخ سفید پایان داد.
قلم‌نیوز:وست که همسر کیم کارداشیان است و نشریه فوربز دارایی شخصی او را ۱.۲ میلیارد دلار برآورد کرده، چند ماه پیش وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد. هر چند مدتی بعد اختلاف‌های خانوادگی آنها بالا گرفت و در رسانه‌ها چنین وانمود شد که وست دیگر نمی‌خواهد امسال با رئیس جمهوری محبوب خود دانلد ترامپ رقابت کند.

کانیه وست ۵۷ هزار رای آورد

با این حال، رپر سرشناس و جنجالی آمریکا تا پایان در عرصه انتخابات ماند و امروز معلوم شد او فقط در ۱۲ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا رای آورده و آرای نهایی‌اش هم حدود ۵۷ هزار است. نکته عجیب اینکه برخی ایالت‌های آمریکا حتی نام او را روی برگه ننوشته بودند و وست از هوادارانش خواسته بود خودشان نام کانیه وست را روی برگه بنویسند. این خواننده ۴۳ ساله در ایالت تنسی بسیار موفق‌تر از ۱۱ ایالت دیگر بود و توانست ۱۰ هزار رای بیاورد؛ حدود سه‌دهم درصد از کل آرا.

وست که تا پیش از این هرگز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای نداده بود، پس از شرکت در انتخابات در توییتر خود نوشت: «خدا بسیار خوب است. امروز من برای اولین بار در زندگی به رئیس جمهوری ایالات متحده رای دادم و کسی را انتخاب کردم که واقعا به او اعتماد دارم ... خودم!» گفته می‌شود کیم کارداشیان به جو بایدن رای داده و از هواداران خود هم خواسته بودند نامزد دموکرات را انتخاب کنند.

کد خبر
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: