کد خبر: ۲۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹
این دانش‌آموز متخلف که تحت تاثیر چالش مومو قرار گرفته بود به انگیزه شوخی در بین همکلاسی‌های خود اقدام به ایجاد اکانت با تصویر مومو کرده و با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به چند تن از دوستانش باعث ایجاد استرس و وحشت در بین آنان شد.

قلم‌نیوز:دانش‌آموز ساروی که تحت تاثیر چالش مومو موجب ایجاد رعب و وحشت در بین همکلاسی‌های خود شده بود، دستگیر شد.

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت چند تن از شهروندان در ساری، مبنی بر ارسال پیام و کلیپ‌های تهدیدآمیز موسوم به چالش مومو به فرزندانشان در فضای مجازی، این موضوع از لحاظ اهمیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با شناسایی مالک خط تلفن این فرد در تحقیقات پلیس عنوان داشت، سیم کارت متعلق به وی است، اما در اختیار فرزندش برای انجام تکالیف مدرسه بوده و فرزندش نیز بدون اطلاع والدین به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز در بستر شبکه اجتماعی واتساپ اقدام می‌کرد.

سرهنگ خورشاد گفت: این دانش‌آموز متخلف که تحت تاثیر چالش مومو قرار گرفته بود به انگیزه شوخی در بین همکلاسی‌های خود اقدام به ایجاد اکانت با تصویر مومو کرده و با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به چند تن از دوستانش باعث ایجاد استرس و وحشت در بین آنان شد.

او از تشکیل پرونده برای متهم و معرفی وی به مرجع قضایی خبر داد و گفت: استفاده برخی از معلمان و دانش‌آموزان از شبکه‌های اجتماعی خارجی همچون واتساپ و تلگرام به منظور آموزش مجازی، امکان به خطر افتادن کودکان و نوجوانان در آسیب‌های فضای مجازی را افزایش داده است.

رئیس پلیس فتا مازندران از کاربران خواست: در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: