کد خبر: ۲۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹
فاطمه معتمد آریا - رییس انجمن بازیگران سینمای ایران - پیش از این طی مکاتبه‌ای با زالی نسبت به ابتلای هنرمندان به کرونا اظهار نگرانی کرده بود.

قلم‌نیوز:رییس انجمن بازیگران خانه سینما در نامه‌ای به فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران خواستار اتخاذ تدبیری برای فیلم‌ها و سریال‌های در حال فیلمبرداری شده است.

روز گذشته دکتر زالی در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان صدا و سیما درخواست کرد با توجه به ابتلای تعدادی از هنرمندان و بازیگران به کرونا و با توجه به لزوم حفظ سرمایه‌های فرهنگی و هنری کشور نسبت به تعطیلی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی به مدت دو هفته اقدام کنند.

در این باره تاکید شده بود که فاطمه معتمد آریا - رییس انجمن بازیگران سینمای ایران - پیش از این طی مکاتبه‌ای با زالی نسبت به ابتلای هنرمندان به کرونا اظهار نگرانی کرده بود.

معتمدآریا در نامه خود به دکتر علیرضا زالی نوشته بود: «در روز‌های اخیر تعدادی از بازیگران کشورمان به دلیل حضور در صحنه‌های فیلمبرداری دچار بیماری کرونا شده و در بیمارستان یا در منزل تحت مداوا و مراقبت قرار گرفته‌اند و متاسفانه زنده یاد اکبری مبارکه یکی از بهترین بازیگران پیشکسوت نیز در حالی که مشغول ایفای نقش در یک سریال بود بر اثر ابتلا به همین بیماری از میان ما رفت.

در حال حاضر تعدادی از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی در حال تولید و فیلمبرداری هستند و بر طبق گفته تهیه‌کنندگان این آثار تمامی پروتکل‌های بهداشتی در محل فیلمبرداری رعایت می‌شود، اما باید توجه داشت که فقط و فقط بازیگران، بدلکاران و هنروران هستند که هنگام گریم و زمانی که مقابل دوربین هستند نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند و امکان ر عایت فاصله اجتماعی هم ندارند.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران با ابراز احساس خطر بسیار جدی، از حضرتعالی و اعضای محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا انتظار دارد با توجه به اعلام شرایط فراتر از هشدار و بالا رفتن آمار مبتلایان و جان باختگان و سلامت فعالان در فیلم‌ها و سریال‌های در حال فیلمبرداری به خصوص هنرمندان مقابل دوربین که بسیار آسیبب‌پذیر بوده و شرایط نگران‌کننده‌ای دارند، تدابیری اتخاذ نموده و همچون برخورد با دیگر مشاغل و تجمعات پرخطر، رسما آن را ابلاغ فرموده و ضمانت‌های اجرایی آن را نیز تامین نمایند.»

این بازیگر همچنین پس از درگذشت کریم اکبری مبارکه در یادداشتی که نوشته بود: آرزو می‌کنم به بهای سنگین جان باختن هنرمندان تکرار ناشدنی تئاتر و سینما، تدابیری فوری و موثر برای دور کردن سایه شوم و مرگ بار این بیماری از محیط کاری بازیگران اندیشیده شود.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: