کد خبر: ۲۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹
در پایان معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث شد روند بازار سهام نزولی شود و اخص کل با افت ۱٫۲۰ درصدی به یک میلیون و ۲۶۴ هزار واحد رسید.
قلم‌نیوز:با شروع معاملات امروز بازار سهام، عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز باعث روند نزولی شاخص کل شد اما با بازگشایی نمادهای خودرویی عرضه در شاخص‌سازان کم شد و به نوعی عرضه و تقاضا در شاخص‌سازان به تعادل رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی روندی نزولی داشتند و تاثیر منفی زیادی بر شاخص کل داشتند و این روند نزولی در حالی است که صندوق پالایشی یکم با احتساب 30 درصد تخفیف اولیه باز هم در زیان است.

همچنین نمادهای خودرو، نوری، جم‌پیلن، پاکشو، رانفور نمادهایی هستند که بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل و نمادهای فارس، شپنا، شتران، شبندر، اخابر صدرنشین تاثیرگذاری منفی بر شاخص کل بورس هستند.

نمادهای خودرویی روند خوبی در بازار سهام امروز داشتند و با بازگشایی نماد خودرو روند بازار کمی به مثبت بازگشت و این موضوع شاید نماینگر لیدر محور بودن بازار سهام باشد.

البته باید اشاره کرد که بسیاری از کارشناسان معتقدند بعد از انتخابات آمریکا روند بازار سهام فارغ از نتیجه انتخابات مثبت است. این در حالی است که امروز احمد نادری، نماینده مجلس خبر داده است که استیضاح «فرهاد دژپسند»، وزیر اقتصاد  با ۸۰ امضا به هییت رییسه مجلس تقدیم شده است و به نظر می‌رسد که این موضوع بازار سرمایه را در روزهای آینده متاثر کند.

منبع: تجارت نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: