کد خبر: ۲۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹
شرکت زیست فناوری "بهارات"(Bharat Biotech) هند قصد دارد در صورت دریافت تاییدیه ، واکسن خود موسوم به "کُواکسین"(covaxin) را در سه ماهه دوم سال آینده(۲۰۲۱) عرضه کند.

به نقل از تایمزناو نیوز، یک مقام ارشد شرکت مذکور گفت که اگر واکسن آنها تاییدیه مقامات نظارتی هند را دریافت کند، آنها واکسن کووید-۱۹ خود را در سه ماهه دوم سال آینده عرضه خواهند کرد.

شرکت بهارات گفت که اکنون تمرکز اصلی آنها انجام آزمایش‌های فاز ۳ در سراسر مناطق کشورشان است. واکسن این شرکت با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) و موسسه ملی ویروس شناسی(NIV) با استفاده از نسخه غیرفعال کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲(ویروس عامل کووید-۱۹) ایجاد شده است.

ویروس در آزمایشگاه شورای تحقیقات پزشکی هند جدا و مورد بررسی قرار گرفت."سای پراساد"(Sai Prasad) ، مدیر اجرایی بین‌المللی بهارات گفت: اگر واکسن مذکور در آخرین مرحله از آزمایشات شواهد و داده‌های قوی تجربی مبنی بر اثربخشی و ایمنی در بدن نشان دهد و همه تأییدیه‌ها را دریافت کند، واکسن را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه خواهیم کرد.

وی افزود که این شرکت پس ازدریافت تأییدیه از طرف سازمان نظارت بر دارو در هند(DCGI) برای انجام آزمایش بالینی فاز ۳ برای تعیین اثربخشی واکسن، تمرینات آماده سازی مناطق را برای آزمایش فاز ۳ آغاز کرده است و جذب افراد و تزریق واکسن نیز در ماه جاری میلادی(نوامبر) انجام خواهد شد.

پراساد گفت: در آزمایشی که در ۲۵ تا ۳۰ منطقه در ۱۳ تا ۱۴ ایالت انجام خواهد شد، هر دو دوز واکسن و دارونما برای شرکت کنندگان تزریق خواهد شد. حدود ۲۰۰۰ نفر می‌توانند در هر بیمارستان ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرمایه‌گذاری روی واکسن گفت: سرمایه‌گذاری ما حدود ۳۵۰-۴۰۰ کرور روپیه( پنج میلیون دلار) برای تولید واکسن و امکانات جدید است که این مبلغ شامل سرمایه گذاری‌های ما برای انجام آزمایش بالینی فاز ۳ در شش ماه آینده نیز است.

پراساد در مورد برنامه این شرکت برای فروش واکسن به دولت یا در بازار خصوصی گفت: ما به دنبال تأمین واکسن هم برای بازارهای دولتی و هم برای بازارهای خصوصی هستیم. ما همچنین در حال بحث و گفتگو با سایر کشورها برای عرضه واکسن هستیم.

پراساد گفت که قیمت واکسن هنوز مشخص نشده است، زیرا این شرکت هنوز در حال بررسی هزینه تولید محصول است.

وی افزود: تمرکز اصلی ما این است که آزمایش فاز ۳ را با موفقیت در سراسر مناطق کشور انجام دهیم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: