کد خبر: ۲۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹
نماینده تهران خواستار افزایش پاسگاه‌های پلیس در شهر شد
روز جمعه ویدئویی شوک برانگیز از حمله به علی دایی و سرقت گردنبند طلای او منتشر شد. این چهره شاخص فوتبال کشورمان در خیابانی در شمال تهران مورد حمله سارقان کمین کرده قرار گرفته و به طرز دردناکی مقابل چشمان دخترش نقش بر زمین شد. سارقانی که احتمالا او را می‌شناختند واز جایگاه وموقعیتش اطلاع داشتند.
قلم‌نیوز: این حادثه بازتاب زیادی داشته و ویدئوی این حمله در کانال‌های خبری و گوشی‌های موبایل دست به دست می‌شود.

پلیس اعلام کرده که این اتفاق در زعفرانیه در شمال تهران رخ داده است. سرهنگ محمد کالوسی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری در این باره گفت: "ماموران کلانتری اقدام به تشکیل پرونده کرده و با ثبت اطلاعات و مستندات، پرونده را برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده‌اند."

با وجود اینکه به نظر می‌رسد سارقان از هویت طعمه خود آگاهی داشتند، اما سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ معتقد است: «با توجه به اینکه دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند، به نظر نمی‌رسد که آنان از قبل شناسایی شده باشند یا حتی سارقان از این موضوع که از چه کسی سرقت می‌کنند، با خبر باشند و قصد قبلی در کار بوده باشد البته این موضوع در حال بررسی است و فعلا نمی‌توان به شکل قطعی درباره آن اظهار نظر کرد.»

بنا به اعلام پلیس گردنبند دایی ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

این اولین بار نیست که چهره‌های مشهور قربانی سرقت می‌شوند، عادل فردوسی پور، احمد‌رضا عابدزاده و... پیشتر قربانی سارقان بوده‌اند، اما این بار علی دایی در روز روشن مورد حمله زورگیران خشن قرار گرفته است. چندی پیش هم حمله زورگیران به دختر مهراب قاسمخانی نویسنده و طنز پرداز خبرساز شده بود.

امروز نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی در این باره نوشت: "به بهانه حادثه تلخ حمله و سرقت از قهرمان پیشکسوت فوتبال کشورمان آقای علی دایی، بعنوان دبیر مجمع نمایندگان استان تهران عرض میکنم که پایتخت حداقل ۱۲۰پاسگاه انتظامی کم دارد و متاسفانه طی سالیان اخیر دولت و شهرداری به تکالیف قانونی خود در زمینه ساخت مراکز انتظامی عمل نکرده اند."

در واقع نماینده تهران معتقد است با تقویت پلیس و افزایش حضور آن در جامعه می‌توان مشکل سرقت و زورگیری را حل کرد و امنیت را افزایش داد.
واکنش‌ها به حمله زورگیران به علی دایی

اما همین توئیت با واکنش‌های شهروندان روبه رو شده است. کاربری خطاب به نظام‌الدین موسوی نوشته است: «به عنوان نماینده مجلس و دبیر مجمع نمایندگان استان تهران به دنبال کاهش بستر‌های بروز جرم در تهران باشید. افزایش پاسگاه و پلیس و .. کمکی به کاهش جرم نخواهد کرد. خواهشا منابع کشور را درست و صحیح هزینه کنید.» نماینده تهران پاسخ داده است "هر دو لازم است."

کاربر دیگری هم خواستار افزایش سخت‌گیری شده و نوشته است: «واقعا وضعیت دزدی طوری شده بیرون از خونه گوشی رو نمی‌شه از جیب بیرون آورد. تازه اگه بحث خفت‌گیری پیش نیاد که دیگه مهم نیست تو جیب باشه یا نه! شاید همین‌هایی که می‌گیرن هم اگه برخوردهارو شدیدتر کنن بازدارنده بشه کمی.»

در این بین برخی نیز از رسانه‌ها انتقاد کرده‌اند که این خبر چه اهمیتی دارد و چرا به آن توجه می‌کنند. کاربری نوشته است: "امروز خبر، سرقت گردنبند طلا علی دایی سر خط خبر تمام رسانه‌ها شد. ولی خبر خود سوزی کارگر اخراج شده از معدن که تقاضای برگشت به کار داشت، در سکوت گذشت. شرم بر رسانه‌ها".

اما دیدگاه مخالفی هم وجود دارد که حمله دایی را مهم می‌داند. فردی نوشته است: «دزدی از علی دایی یک سرقت ساده نبود، میلیون‌ها ایرانی نگران یکی از اساطیر مملکت خود شدند و آرامش روانی جامعه تحت الشعاع قرار گرفته و این جرم بسی سنگین‌تر است.»

ناظران ناامنی و افزایش سرقت را ناشی وضعیت بحرانی اقتصاد کشور می‌دانند. این رویکرد در دیدگاه شهروندان در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب داشته است.

کاربری معتقد است: «هرکس که پول دارد که دلیل نمی‌شود مسئول ایجاد فاصله طبقاتی باشد. نتیجه‌ای که من از فیلم سرقت از علی دایی یا دختر مهراب قاسم خانی می‌گیرم، اینه که بدبختی در این مملکت حتی اگر در رفاه مالی باشی یقه شما را خوهد گرفت. هممون سوار یک تایتانیک هستیم و اگر غرق شود همه غرق می‌شویم.»
 
در این بین مثل همیشه عده‌ای هم به تمسخر علی دایی پرداختند و حتی او را سزاوار این حادثه دانستند. برخی هم گفتند که اصلا چرا باید دایی در این جایگاه و موقعیت باشد و چرا گردنبند به گردن می اندزد.

تشکیل قرارگاه برای مقابله با اراذل و اوباش

در همین حال روز گذشته خبر دیگری منتشر شد که نشان می‌دهد که وضعیت امنیت عمومی در جامعه مطلوب نیست. بنا به اعلام دادگستری استان تهران قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش برای ارتقای امنیت عمومی و مبارزه با ایجاد ناامنی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد.

به گزارش دادسرای تهران این اقدام "به دنبال اعلام گزارش‌های مردمی و ضابطان مبنی بر ایجاد ناامنی در برخی از نقاط شهر تهران توسط اراذل و اوباش، تاکید اخیر رییس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع محاکم با اشرار و ناامن کنندگان جامعه و بازدید علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران و برخی از معاون ایشان از محله‌هایی در تهران برخورد با این هنجارشکنان در دستور کار قرار گرفت."

در همین راستا علی القاصی مهر دادستان تهران با تاکید بر اینکه "امنیت مردم خط قرمزاست"، گفت: «به هیچ عنوان به اراذل و اوباش اجازه نمی‌دهیم که به امنیت مردم کوچکترین خدشه‌ای وارد کنند و با قاطعیت، سریع و بدون اغماض با آن‌هایی که بخواهند کوچه و یا خیابانی را ناامن جلوه دهند برخورد خواهیم کرد.»

منبع: فرارو
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: