کد خبر: ۲۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹
تصمیم بانک مرکزی برای افزایش کامزد خدمات بانکی داد مجلس را بلند کرد؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در نقطه پیش از دستور امروز خود هشدار داد که چنانچه بانک مرکزی از نصمیم خود کوتاه نیاید، مجلس تحقیق و تفحص خود را آغاز خواهد کرد.
قلم‌نیوز: تصمیم بانک مرکزی برای افزایش کامزد خدمات بانکی داد مجلس را بلند کرد؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در نقطه پیش از دستور امروز خود هشدار داد که چنانچه بانک مرکزی از نصمیم خود کوتاه نیاید، مجلس تحقیق و تفحص خود را آغاز خواهد کرد.

نماینده شاهین‌شهر گفت: در ابتدای واریز یارانه ها، ارزش یارانه‌ها ۱۰ الی ۱۲ دلار بود، اما اکنون عددی که پرداخت می‌شود حتی به اندازه ۲ دلار هم ارزش ندارد. در حالیکه مطابق قانون هدفمندی یارانه ها، ۵۰% از آنچه که از محل هدفمندی یارانه‌های سوخت و انرژی به دست می‌آید باید به مردم داده شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر طی سخنانی گفت: اکنون به قشر زیادی از جمعیت کشور یارانه معیشتی داده نمی‌شود، یا حتی یارانه را دریافت نمی‌کنند. حتی افرادی هستند که مددجو و تحت پوشش نهاد‌هایی مانند کمیته امداد یا بهزیستی هستند، اما اکنون یارانه را دریافت نمی‌کنند و اسمشان در لیست نیست که اگر همان لیست منشاء اقدام باشد سایر یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی را هم دریافت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مستحضر هستید که حامل‌های انرژی تاکنون چندبار گران شده، اما عدد یارانه‌ها برابر با همان افزایشی که قیمت حامل‌های انرژی داشته، زیاد نشده است. در ابتدای واریز یارانه ها، ارزش یارانه ماهیانه ۱۰ الی ۱۲ دلار بود، اما اکنون عددی که پرداخت می‌شود حتی به اندازه ۲ دلار هم ارزش ندارد. در حالیکه مطابق قانون هدفمندی یارانه ها، ۵۰% از آنچه که از محل هدفمندی یارانه‌های سوخت و انرژی به دست می‌آید باید به مردم داده شود.

حاجی دلیگانی در ادامه بیان داشت: ما به صورت مرتب شاهد افزایش قیمت خدمات و کالا هستیم و در بسیاری از موارد شروع کننده گرانی خدمات و کالا، خود نهاد‌های دولت هستند، برای مثال همین بحث افزایش کارمزد‌های خدمات الکترونیکی بانکی که در مقایسه با سایر نقاط دنیا، اجحاف در حق مردم است.

وی افزود: در همین جا به آقای همتی می‌گویم که اگر این را اجرا کردید ما تحقیق و تفحص خواهیم کرد تا مشخص شود که چرا و چگونه این طرح اجرا شده و هدف آن چه بوده است، اصلا مشخص نیست مردم از گرانی‌هایی که توسط دولت انجام می‌شود به کجا پناه ببرند.

منبع: ایلنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: