کد خبر: ۲۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در زمینه واکسن کرونای تولید داخل امیدواریم که براساس اعلام وزیر بهداشت در هفته‌های آینده به سمت آزمایش انسانی این واکسن برویم.
قلم‌نیوز: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا کاملا با رفتار اجتماعی ما هماهنگ است. هرچه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در جامعه کمتر شده و مردم و مسئولان نسبت به شیوع ویروس کرونا دچار عادی‌انگاری شوند، این بیماری افراد بیشتری را گرفتار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تعداد زیادی از کادر بهداشت و درمان کشور به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و شهدای زیادی تقدیم شده است، افزود: کادر بهداشت و درمان تاکنون از هیچ تلاشی برای روند درمانی بیماران غفلت نکرده‌اند. در این میان باید میزان همکاری و همراهی اجتماعی با مدافعان سلامت افزایش پیدا کند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال توضیح داد: در نتیجه حضور افراد در فضاهای سربسته افزایش پیدا می‌کند و این موضوع سبب نگرانی زیادی می‌شود‎؛ چراکه امکان تهویه مناسب در فضاهای سربسته کمتر وجود دارد و تجمع افراد نیز در این مکان‌ها خطراتی به همراه دارد. اگر یک نفر در چنین فضایی آلوده به ویروس کرونا باشد، احتمال ابتلای سایر افراد بسیار بالاتر می‌رود.

لاری افزود: همچنین برگزاری برخی مراسم و تجمع‌ها سبب نگرانی‌هایی شده است. انتظار این است که همه مردم و مسئولان در این شرایط پای کار مبارزه با ویروس کرونا باشند.

وی در پاسخ به این سوال که نتایج واکسن کرونا به چه مرحله‌ای رسیده است، گفت: در زمینه واکسن کرونا تولید داخل نیز امیدواریم که براساس اعلام وزیر بهداشت در هفته‌های آینده به سمت آزمایش انسانی واکسن کرونا برویم.

منبع: تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: