کد خبر: ۲۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ریزش بورس دژپسند را زیر سوال برد؛
وزیراقتصاد باید به این پرسش پاسخ دهد که علت عدم حمایت حقوقی ها، بانک ها، شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری و نهاد‌های مشابه از بازار منفی چیست؟ علی رغم اینکه این نهاد‌ها در سقف شاخص اقدام به فروش‌های سنگین داشتند و بر اساس توافق‌های صورت گرفته در جلسات متعدد قرار بود از بازار حمایت کنند.
قلم‌نیوز:جلال روحی؛فعال قدیمی با اشاره به پیگیری‌های گروهی از فعالان و پیشکسوت‌های بازار سرمایه برای طرح سوال از وزیر اقتصاد گفت: بر همین اساس این طرح در هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی مطرح و به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده است.

به گفته وی بر اساس این موضوع وزیراقتصاد باید به این پرسش پاسخ دهد که علت عدم حمایت حقوقی ها، بانک ها، شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری و نهاد‌های مشابه از بازار منفی چیست؟ علی رغم اینکه این نهاد‌ها در سقف شاخص اقدام به فروش‌های سنگین داشتند و بر اساس توافق‌های صورت گرفته در جلسات متعدد قرار بود از بازار حمایت کنند.

همچنین وزیر اقتصاد باید درباره فروش‌های مدیریت نشده سهام عدالت و خارج از روال حقوقی‌ها در بازار منفی توضیح دهد.

وی با اشاره به ریزش بیش از ۳۲ درصدی شاخص کل از ۲۰ مرداد ماه تا سوم آبان گفت: وزیر اقتصاد باید پاسخ گو باشد که علت عدم صدور مجوز سبدگردانی و شماور سرمایه گذاری در بازار سرمایه چیست؟ چرا سقف صندوق‌های درآمد ثابت افزایش پیدا نمی‌کند؟ دلیل ناتوانی سازمان بورس برای مجاب کردن شرکت‌ها برای بازارگردانی، خرید سهام خزانه و بیمه سهام از کجا ناشی می‌شود.

روحی ادامه داد: در این طرح قید شده سیستم معاملاتی هنوز کارایی لازم را ندارد و باعث ضرر و زیان سهامداران شده، تا چه زمان این مشکل ادامه دارد.
به گفته این فعال قدیمی بازار سرمایه طرح سوال از وزیر اقتصاد با هدف حمایت از سهامداران خرد بازار سرمایه توسط هیئت رییسه مجلس انجام شده و وزیر اقتصاد با پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند بخش عمده‌ای از بی اعتمادی و ابهامات بازار را برطرف کند.


منبع:همفکران


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: