کد خبر: ۲۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹
اعلام زمان پرداخت یارانه جدید
یارانه ۱۲۰ هزار تومانی خرید کالاهای اساسی تصویب نهایی شد و طبق اعلام مجلس حداکثر تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود، بالاترین میزان یارانه پرداختی چقدر است؟
قلم‌نیوز:یارانه خرید کالاهای اساسی پس از گذشت یک ماه از تصویب کلیات آن در مجلس، امروز تصویب نهایی شد.

براساس این طرح دولت موظف است حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها خصوصاً نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با نرخ ارز ترجیحی(4200 تومانی) از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد.

مبلغ این یارانه به‌ازای هر نفر 60 هزار تومان است اما خانوارهایی که سطح در آمد آنها کمتر از مبلغ حداقل دستمزد است، از دو برابر یارانه سایرخانوارهای مشمول بهره‌مند می‌شوند. این خانوارها را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌کند.

حداکثر یارانه خرید کالا چقدر است؟

زمان اجرای این طرح شش ماهه است یعنی این یارانه در شش نوبت واریز می‌شود، برای 20 میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی به ازای هر فرد 120 هزار تومان پرداخت خواهد شد که این فرد در مجموع 720 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

برای 40 میلیون نفر دیگر از جمعیت کشور با درآمد پایین مبلغ یارانه 60 هزار تومان است که در مجموع شش ماهه 360 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

سقف پرداخت این یارانه برای پنج نفر است، یعنی یک خانوار پنج نفره تحت پوشش کمیته امداد یا بهزستی تا پایان سال سه میلیون و 600 هزار تومان و دیگر خانوارها یک میلیون و 600 هزار تومان یارانه یارانه برای خرید کالاهای اساسی دریافت خواهند کرد.

همچنین یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه و یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه پرداخت خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: