کد خبر: ۲۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹
خریداران وفروشنده‌های بازار مسکن با نوعی سردرگمی و ابهام از بابت اطلاع و تعیین قیمت خرید وفروش واحد‌های مسکونی روبه‌رو شده‌اند.
تحقیقات میدانی از بازار معاملات خرید وفروش مسکن در شهر تهران و همچنین محتوای قیمتی فایل‌های عرضه شده به بازار ملک نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین و بارزترین مشخصه‌های فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن در روز‌های اخیر، نوعی بی‌نظمی قیمتی در تعیین نرخ‌های پیشنهادی است.

به این معنا که در فایل‌هایی که طی روز‌های اخیر به بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران عرضه شد در حالی برخی از فایل‌ها با قیمت‌های پیشنهادی نجومی و غیرواقعی به بازار عرضه شده‌اند که در عین حال برخی دیگر از فایل‌ها با سطح قیمت‌های مناسب به متقاضیان پیشنهاد شده‌اند.

چند در این میان سهم فایل‌هایی که با قیمت‌های نامتعارف به بازار عرضه شده‌اند در مقایسه با فایل‌های قیمت مناسب بیشتر است، اما کماکان متقاضیان مسکن می‌توانند در برخی از محلات شهر تهران با بودجه‌های کمتر نیز اقدام به خرید آپارتمان کنند. این امکان در مناطق شرقی و جنوب شرقی پایتخت بیش از محلات غربی و جنوب غربی برای متقاضیان فراهم است.

در جدول زیر آخرین فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران در مناطق مختلف با قیمت‌های پیشنهادی اعلام شده از سوی فروشنده‌ها آمده است. این قیمت‌ها، نرخ‌های پیشنهادی و اعلامی مالکان فروشنده هستند ونرخ قطعی این آپارتمان‌ها به شمار نمی‌روند.


منبع: دنیای‌اقتصاد
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: