کد خبر: ۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر:
مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان وعشایر كشور گفت: اكنون 2،5 میلیون روستایی و عشایر كشور فاقد بیمه اجتماعی هستند كه براساس برنامه ریزی های انجام شده این افراد تحت پشش قرار می گیرند.
2،5 میلیون روستایی وعشایرفاقد بیمه اجتماعی هستند
محمدرضا رستمی روز چهارشنبه در نشست خبری مشترك روسای سازمان های بیمه گر و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته سلامت در بیمارستان میلاد افزود: این صندوق فقط بخش بیمه های اجتماعی را دربرمی گیرد و به افراد تحت پوشش تعهداتی در حوزه افراد سالمند، افراد از كار افتاده و بازماندگان فوتی ارائه می دهد.
وی تصریح كرد: این سازمان اكنون یك میلیون و 500 هزار سرپرست خانوار روستایی و عشایر را تحت پوشش دارد و چون عمر تاسیس این بیمه 10 سال است هنوز هیچ یك از افراد تحت پوشش به زمان بازنشستگی نرسیده اند.
وی خاطرنشان كرد: هم اكنون 23 هزار خانوار در حوزه كارفتادگی صندوق بیمه روستاییاین و عشایر را تحت پوشش داریم.
رستمی ادامه داد: كشاورزان و روستاییان 15درصد حق بیمه را برای دریافت خدمات بیمه ای پرداخت كنند كه پنج درصد آن را این افراد و 10 درصد دیگر آن را دولت پرداخت می كند.
مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر كشور گفت: بخشی از درآمد این صندوق از درآمد كشاورزان و بخشی دیگر از آن توسط دولت تامین می شود.
نشست خبری مشترك روسای سازمان های بیمه گر و رفاه اجتماعی امروزبا حضور سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، محمدجواد كبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور و محمدرضا رستمی مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر كشور در بیمارستان میلاد برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: