کد خبر: ۲۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد خبرداد؛
رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد از اختصاص بودجه ۶۰ میلیارد تومانی به حوزه بحران شهرداری مشهد در سال جاری خبرداد.
 وحید اکلملی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی 137، اظهار کرد: پدافند غیرعامل به بحران های انسان ساخت که در آن عامل انسانی نقش دارد مانند حملات سایبری گفته شده اما بحران، با عامل طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان ارتباط دارد.
وی با اشاره به رونمایی از نقشه اسکان اضطراری شهر مشهد تا ماه آینده، افزود: در حوزه پدافند غیر عامل، تهیه نقشه ارزیابی ریسک شهر مشهد را در دستور کار قرار داده ایم، همچنین نقشه تخلیه اضطراری و نقشه اسکان اضطراری شهر مشهد نیز در حال تهیه است که در ماه آینده به صورت آزمایشی در منطقه پنج بهره برداری می شود و تا پایان سال جاری در همه شهر اجرایی خواهد شد.
رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد بیان کرد: در فاز اول، معرفی همه اماکن امن برای اسکان در مواقع بحران و راه های رسیدن به این اماکن معرفی شده و در فازهای بعدی سطح بندی این اماکن و در نهایت اصلاح اماکنی مانند برخی مدارس، پارک ها و ... که به عنوان اماکن امن تر معرفی می شوند که در حال حاضر نا امن هستند قرار داده شده تا امن شوند.
اکلملی با اشاره به عضویت 10 هزار نفر در گروه های دوام ثامن، تصریح کرد: در حال حاضر سامانه جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را راه اندازی کرده ایم که از هشت سامانه تشکیل شده و بزرگترین سامانه پدافند غیرعامل کشور است که شامل تمام مراحل پیشگیری، آموزش و ... است.
وی اضافه کرد: آموزش دوره های مقدماتی داوطلبین دوام ثامن به مدت 45 ساعت شامل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، حمایت روانی، امداد و نجات و اطفاء حریق می شود که به اتمام رسیده و در حال برنامه ریزی برای برگزاری دوره های تخصصی آن هستیم.
رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد در حوزه اقدامات زیرساختی نیز، عنوان کرد: در حدود 14 سال گذشته، 14 پایگاه بحران در مشهد احداث و راه اندازی شده بود که ما توانستیم از سال گذشته فرآیند احداث 9 پایگاه مدیریت بحران را آغاز نماییم که پایگاه مجد در منطقه یک به بهره برداری رسید و 4 پایگاه در مناطق 3، 6 و دو پایگاه در منطقه 10 در حال احداث است که پایان سال به بهره برداری می رسد.
اکلملی ادامه داد: همچنین در مناطق ثامن، 11 و 8 پایگاه نداریم که امسال در مناطق ثامن و 11 پایگاه بحران نیز احداث خواهد شد و در حال مذاکره برای جانمایی احداث پایگاه ویژه بحران در منطقه 8 هستیم.
وی تاکید کرد: در سال جاری بودجه حوزه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری با افزایشی چشمگیر به حدود 60 تا 70 میلیارد تومان افزایش یافته است.
رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد در پایان از شهروندان علاقمند و متخصصین حوزه بحران دعوت کرد برای ثبت نام و گذراندن دوره های آموزشی دوام ثامن و همچنین تشکیل اتاق فکر بحران و پدافند غیرعامل، با مرکز ارتباطات مردمی 137 تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایند. همچنین شهروندان عزیز می توانند اماکن پرخطر را به 137 معرفی نمایند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: