کد خبر: ۲۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
پیش‌بینی شاخص بورس در روز ۲۹ مهر ۹۹
دیروز روز مهمی برای بازار سرمایه بود، عقب‌نشینی بیش از ۵۰ هزار واحدی شاخص زمینه را برای شکسته شدن کف مقاومتی ومحدوده حمایتی شد.
قلم‌نیوز: با ریزش بورس به محدوده پایین‌تر از کف مقاومتی این سئوال پیش روی سهامداران قرار گرفت که ریزش تا کجا ادامه دارد و دلیل این ریزش چیست؟ 

در بازار موازی بازار سرمایه نیز امروز ریزشی قابل توجه اتفاق افتاد.دلار با ورود به کانال ۳۰ هزار تومان نشان داد هنوز روی ثبات را ندیده است و از سوی دیگر بازار سکه نیز دستخوش کاهشی قابل توجه گردید. 

شاخص بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۸ مهر، ۵۱ هزار و ۷۰۰ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۴۶۲ هزار و و۵۴۵ واحد رسید.به گزارش خبرگزاریار و و۵۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت ۵۷۱۱ واحدی به ۴۰۰ هزار و ۷۲۶ واحد رسید. امروز در بازار سرمایه ۳۴۰ هزار معامله انجام شده و نمادهای فولاد، فارس، فملی، تاپیکو، شپنا، کگل و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

امروز بازار به کدام سمت می‌رود؟ 

مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که چرا شاخص بورس بار دیگر ریخت؟گفت: دلیل اصلی از نظر من این است که هنوز اطلاعات 6 ماهه و اطلاعات شرکت ها نیامده است و از طرفی 9 روز دیگر انتخابات آمریکاست.

وی افزود: به طور کل بازار با خلا اطلاعاتی روبروست و مردم بر اساس اطلاعات گذشته قیمت امروز را می‌بینند. حالا ریسک سیاسی هم آمده است و باعث ریزش شده است.

وی در جواب این سئوال که چرا تاثیر بازارگردان‌ها هنوز بر بازار مثبت نیست؟گفت: اگر بازارگردانان ، بازارگردانی را انجام نمی‌دادند شاخص به شدت ریزش می‌کرد ، شاید فروش هیجانی است، این طور به نظر میرسد که امروز بازارگردان‌ها عمل نکردند. 

وی در تحلیل اینکه  فردا بورس چه خواهد شد؟گفت: 
انتظار تغییر باید منطقی باشد، آیا اطلاعات جدیدی وارد بورس شده است؟طبیعی است تنها زمانی بازار برمیگردد که اطلاعات ساختاری فاندامنتال بیاید. از جمله سودآوری، فروش . به نظر تا سی مهر باید صبر کنیم تا تولید و فروش شرکت‌ها بیاید. اما سودآوری مهم‌تر از اطلاعات تولید و فروش است.

وی در پایان در جواب این سئوال که پیشنهاد شما به سهامداران چیست؟گفت: نکته مهم این است که نترسند و شرکت‌های صادرات محور را بخرند چون دلار گران شده و با تورمی که وجود دارد،شرکت‌های صادرات محور سود خوبی خواهند داشت.

وی تاکید کرد:شوک هر اتفاقی که در آمریکا رخ دهد و هر فردی رییس‌جمهور این کشور شود، یک هفته تمام می‌شود و بازار به روند مثبت برمیگردد از این رو در نیمه دوم سال شک نکنید که بازار مثبت است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: