کد خبر: ۲۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
کیهان نوشت: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در مورد «صلح امام حسن (ع)» که به‌نوعی تحریف تاریخ از سوی ایشان بود، واکنش بسیاری از فعالان و کارشناسان دینی و سیاسی را در پی داشت.

قلم‌نیوز:رئیس‌جمهور روز چهارشنبه گذشته در جلسه هیئت دولت و به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، به بیان موضوعی تکراری پرداخت؛ موضوعی که برای چندمین بار دستمایه جنجال و حواشی بسیاری شد.

بعد از این اظهارات بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی به سخنان رئیس‌جمهور در وضعیت کنونی کشور واکنش نشان دادند.

فارغ از ضرورت واکاوی این پرسش که چرا رئیس‌جمهور دوباره در مورد صلح امام حسن (ع) و معطوف کردن نگاه‌ها به مذاکره با آمریکا روی آورده است – که البته باید در جای دیگری در زوایای آن دقیق شد و آن را بررسی کرد- نکته قابل‌تأمل ماجرا واکنش تندوتیز برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای است.

یکی از این چهره‌های سیاسی در توییتی در انتقاد به اظهارات اخیر روحانی نوشت: «او آن‌قدر وقیح است که ملت خویش را به مسخره گرفته است! کشور به حال خود رها شده و مردم در تأمین مایحتاج خویش درمانده‌اند و زیرخط فقر دست‌وپا می‌زنند. رئیس‌جمهور در بند حفظ خط ریش خویش است! اف بر تو باد که ملتی را شرمنده کرده‌ای».

چهره‌ای دیگر هم ضمن بیان مطالبی که از سوی جریان تحریف دستمایه حاشیه‌سازی و برجسته‌سازی قرار گرفت، در صفحه مجازی خود در توییتر نوشت: «جناب روحانی! اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود»

گرچه بسیاری از منتقدان از اظهارات حجت‌الاسلام روحانی در مورد صلح امام حسن (ع) ابراز «تعجب» کردند و آن را مصداق «تحریف تاریخ» دانستند یا آنکه این قبیل حرف‌های تکراری روحانی را «حاشیه‌سازی برای فرار از پاسخگویی» و یا علامت دادن به طرف آمریکایی» عنوان کردند، اما بیان انتقادات تندوتیز مزبور، بهانه‌ای دست داد تا جریان تحریف فعال شده و اصل ماجرا را به انحراف بکشاند.

بسیار روشن است که مدعیان اصلاحات، استاد ماهیگیری از آب گل‌آلود هستند و دنبال گزاره و یا محور رسانه‌ای خاص هستند تا با عملیات روانی در فضای رسانه‌ای کشور، اذهان عمومی را از اصل ماجرا منحرف کرده و اذهان را اسیر مسائل فرعی و حاشیه‌ای کنند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: