کد خبر: ۲۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹
چالش مومو تصویری ترسناک از زنی با ویژگی‌های گروتسک و برآمدگی چشم است که احتمالاً بر گرفته از کار هنرمند ژاپنی Midori Hayashi است (هایاشی هیچ ارتباطی با بازی ندارد).
خبر کوتاه بود؛ دانش آموز ۱۱ ساله خوزستانی تحت تاثیر چالش "مومو" جان خود را گرفت.

مرگ یک کودک به دلیل چالش مومو

ایرنا به جزئیات بیشتری از این خبر اشاره‌ای نکرده است، اما سایت خبری عصرجنوب نوشته بود: کاربران رسانه‌های اجتماعی مدعی شده‌اند این کودک ۱۱ ساله پس از وارد شدن به این چالش، از شدت اضطراب و پس از خروج از منزل دچار ایست قلبی شده و جان باخته است.

قرار بود تکنولوژی به آرامش جان افراد بشر تبدیل شود، اما ظاهرا در مواقعی و با سود جویی برخی به بلایی برای جان افراد حساس و گاه ناآگاه تبدیل شده است.

بعد از چالش نهنگ آبی که در چند سال گذشته نوجوانان را تحت تاثیر قرار می‌داد و به نوعی با مسخ کردنشان آن‌ها را تشویق به گرفتن جان خود می‌کرد در تحولی نوین جای خود را به زشت سیرت و صورتی به نام مومو داده است.

در سال ۲۰۱۶، یک هنرمند و مجسمه ساز جاه طلب معاصر، ذهنیت جدید وهم آور خود را به جهانیان نشان داد: مادر پرنده. چهره‌ای زیبا و زنانه با چشمان بر آمده به حدی که در شرف دور شدن هستند و همچنین لبخندی که جوکر به آن حسادت می‌ورزد، مو‌های نامرتب و … تصویر واقعا ترسناک است، حتی در بی عاطفه‌ترین فرد احساسات را بر می‌انگیزد.

مومو یک زن ترسناک است و در حقیقت یک عروسک ژاپنی است، که در حساب اینستاگرامش قرار گرفته است، اما پس از اینکه به عنوان یک چالش خودکشی رواج یافت، این عروسک در پروفایل کسی که با شماره‌های مختلف با شما تماس میگیرد قرار می‌گیرد.

بعد از فروکش کردن ماچرای نهنگ آبی چالش جدیدی در اپلیکیشن فیس بوک و واتس آپ ایجاد شده به نام مومو که تصویری ترسناک از یک زن است.

طبق گزارش دیلی میل، یک بازی آنلاین جدید و ترسناک و البته بسیار خطرناک در واتس آپ در هفته‌های اخیر در دنیا همه گیر شده و جان نوجوانان را تهدید می‌کند و خانواده‌ها نگران هستند که مانند نهنگ آبی منجر به مرگ و خودکشی زیادی شود.

مومو با ارسال فرامینی و تصاویر خشونت به کاربر شروع می‌شود و در صورت عدم امتناع از رعایت قوانین بازی، کنترل کننده می‌ترسد.

چالش مومو تصویری ترسناک از زنی با ویژگی‌های گروتسک و برآمدگی چشم است که احتمالاً بر گرفته از کار هنرمند ژاپنی Midori Hayashi است (هایاشی هیچ ارتباطی با بازی ندارد).

این بازی در اپلیکیشن واتس آپ گسترش پیدا کرده و به این صورت است که مرحله اول شماره تماسی به صورت ناشناس، کاربران را به چالش دعوت کرده و آن‌ها را تحریک می‌کند تا به مومو یک پیام ارسال کند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: