کد خبر: ۲۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
بررسی میدانی فایل‌های عرضه شده به بازار خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد: همچنان حجم فایل‌های بزرگ متراژ (بیش از ۱۰۰ مترمربع) نسبت به فایل‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع به میزان قابل توجهی بیشتر است.
قلم‌نیوز: یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار مسکن عدم تعادل میان واحدهای عرضه شده و تقاضای موجود در بازار است. به این معناکه اگرچه حجم زیادی از تقاضای مصرفی موجود در بازار به دلیل کاهش قدرت خرید از یکسو و الگوی مناسب مصرفی از سوی دیگر به دنبال خرید آپارتمان‌های کوچک متراژ هستند اما سمت عرضه (بسازوبفروش‌ها) به دلایل مختلف از جمله ضوابط شهرسازی و بالا بودن هزینه‌های ساخت‌وساز، تمایل بیشتری به ساخت واحدهای بزرگ متراژ دارند. این روند طی سال‌های گذشته منجر به نابسامانی و عدم تعادل در بازار خرید و فروش مسکن شده است به‌طوری‌که به دلیل کمبود عرضه واحدهای کوچک متراژ، قیمت‌گذاری مالکان برای فروش آنها نیز به گونه‌ای متفاوت رقم می‌خورد.

در حال حاضر نیز طی چندماه گذشته از سال جاری که بازار مسکن روند پرنوسان و پرجهشی را سپری کرده، مساله «کمبود فایل کوچک متراژ» در بازار به شدت به چشم می‌خورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد: معدود فایل‌های کوچک و میان متراژ (کمتر از ۱۰۰ مترمربع) در بازار نیز عمدتا با قیمت‌های پیشنهادی عجیب و غریب برای فروش عرضه شده‌اند. همین موضوع نیز پروسه خرید آنها را برای متقاضیان حاضر در بازار دشوار کرده است.

در جدول نبض بازار امروز فایل‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع زیربنا در محله‌های مختلف شهر تهران ارائه شده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: