کد خبر: ۲۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹
بررسی بازار سهام در هفته جاری؛
بررسی بازار سرمایه نشان می دهد که بورس در هفته جاری چه سمت و سویی دارد و کدام گروهها مورد اقبال بازار قرار می گیرند. .
قلم‌نیوز:بازار سهام در حالی نیمه دوم مهر ماه را با شاخص ۱.۵۴۰ میلیون واحدی شروع می‌کند که کارگزاری آبان درباره شرایط روز‌های گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته پس از هفته‌ها فشار فروش به تعادل رسید و در بسیاری از گروه‌ها که دارای ریزش‌های نفس گیری بودند اصلاح مثبت خصوصا در پایان هفته صورت گرفت. ادامه رشد قیمت‌ها در بازار ارز و بهبود قیمت‌های جهانی و البته افت سنگین اخیر از عمده‌ترین دلایل بهبود جو عمومی بازار بود.

در بازار‌های جهانی نیز بازگشت ترامپ به کاخ سفید تعادل را به بازار‌ها داد و بخش عمده افت پایان هفته قبل جبران شد. افت نسبی شاخص دلار بهبود قیمت در فلزات را به دنبال داشت و نفت که نیز بخش قابل توجهی از افت اخیر را جبران کرد. طلا متاثر از کشمکش‌ها بر سر تصویب بسته حمایتی جدید نوسان داشت و بالاتر از ۱۹۰۰ دلار داد و ستد شد.

در بازار سهام هم به نظر می‌رسد در گروه‌های بزرگ، نوسانات با گرایش مثبتی رخ دهد و بخشی از نقدینگی، مایل به ورود در گروه‌ها و نماد‌های همراه با افت زیاد باشد. در این میان سه عامل نرخ ارز، رشد قیمت‌های جهانی و احتمال ارائه گزارش‌های مطلوب شرکت‌ها از مهمترین نکات مثبت در روند گروه‌های اصلی و کالا محور خواهد بود و سرمایه گذاری در این نماد‌ها را با ریسک کمتری همراه خواهد کرد.

در گروه‌های کوچکتر، احتمال جبران بخشی از ریزش‌ها در هفته پیش رو وجود خواهد داشت و اخبار پیرامون گروه‌های خاص با اثرگذاری بیشتری همراه خواهد بود.

به صورت کلی شاخص کل در حال خروج از روندی نزولی است که در صورت تایید واگرایی‌های شکل گرفته و تثبیت بالاتر از ۱.۶ میلیون واحدی می‌توان به رشد قیمت‌ها در بازه‌ای میان مدت خوش بین بود. در این میان نزدیکی به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کلیه بازار‌های جهانی تا حدودی محتاط خواهند بود و بازار سهام ایران نیز تا حدود زیادی رفتاری مشابه خواهد داشت.

منبع: بورس پرس
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: