کد خبر: ۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
می‌خواهید لحن تند داشته باشید بر سر آمریکا باشد نه همدیگر
رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت با اشاره‌ غیرمستقیم به لغو جلسه سران قوا، گفت: من هرگاه شک داشتم که جلسه‌ای را برگزار کنم یا نه؟ سمیناری باشد یا نه؟ اجتماعی تشکیل شود یا نه؟ از ستاد ملی مقابله با کرونا پرسیدم و هرچه گفتند، عمل کردم.
قلم‌نیوز:  در پی لغو جلسه اخیر سران قوا که قرار بود به میزبانی مجلس برگزار شود، گمانه‌زنی‌های متعددی درباره علت این تصمیم‌گیری در رسانه‌ها مطرح شد که نقطه مشترک بیشتر آن‌ها بر حضور رئیس مجلس در بیمارستان‌ مبتلایان به کرونا و بازدید محمدباقر قالیباف از بخش‌های بستری مبتلایانِ وخیم این ویروس، تاکید می‌کرد.

در همین زمینه روز گذشته علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها ضمن اشاره به لغو این جلسه تصریح کرد: آنچه که مطلع هستم پیشنهاد جلسه را خود آقای رییس‌جمهوری دادند، وقت و زمان آن را هم مشخص کردند؛ زمانی که رییس محترم مجلس به بیمارستان تشریف بردند، از وزیر محترم بهداشت سوال شد که این بازدید در کدام بخش‌ها و تا چه اندازه بوده گفتند که در بخش‌های مبتلایان حتی در بخش‌هایی که افراد خیلی بدحال هم بستری هستند، این بازدید صورت گرفته است؛ ممکن است فرد خودش نگیرد ولی امکان انتقال آن وجود دارد.

پس از این سخنان، شخص رییس جمهوری نیز در جلسه امروز هیات دولت با اشاره‌ای تلویحی به این ماجرا گفت: همه مردم و همه مسئولان بدون استثنا باید پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند. اگر این را زیر پا بگذاریم و به آن اهمیت ندهیم - که عقل و شرع و قانون هم به ما این را می‌گوید - آسیب می‌بینیم.

وی افزود: اگر رشد فرهنگی و اجتماعی پایین آید و به قانون و مقررات بی‌توجهی کنیم آن وقت به مشکل می‌خوریم و گرفتار می‌شویم. من هرجا که شک داشتم و نمی‌دانستم چگونه عمل کنم از ستاد مقابله با کرونا پرسیدم که فلان جلسه را بگذاریم یا نه؟ این کار را انجام دهم یا نه؟ این را پرسیدم و هرچه که پاسخ دادند را عمل کردم. این وظیفه شرعی، قانونی و عقلانی ماست.

رییس جمهور در سخنانی که رسانه‌ها آن را واکنش به کنایه دستیار سیاسی رییس مجلس به وی در پی لغو جلسه سران قوا توصیف کردند، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند برود در مسیل بایستد، در حالی که صدای سیل را هم می‌شنود و بعد بگوید می‌ترسی که وسط رودخانه بایستی؟ من نمی‌ترسم. خب نترس بایست تا آب بیاید و ببردت! یا زلزله دارد تکان می‌دهد می‌گوید می‌ترسی که زیر این سقف بایستی؟ من نمی‌ترسم و می‌ایستم. خب بایست سقف می‌ریزد روی سرت!

ماجرا(ی این بگو مگوها) از آنجا شروع شد که به دنبال واکنش توییتری علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌ جمهوری که با انتقاد از حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران گفت: «کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست. حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نشانه ایستادن در کنار مردم نیست، پیامی خطرناک برای سلامت عمومی است.» محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس نیز با انتشار فیلمی از سخنان آیت‌الله بهشتی در توییتر نوشت: «آقای معزی سخنان شهید بهشتی را برای رئیس جمهور پخش کنید، شاید فرجی شد. برگردید به آن دوران که رئیس جمهور در خط مقدم جبهه بود.»

واکنش‌ها اما به توضیحات سخنگوی دولت و اظهارات صریح رییس جمهوری ختم نشد؛ محمود واعظی نیز در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره لغو جلسه سران قوا اظهار کرد:  سران قوا هم جلسات سه نفره دارند که برخی مواقع پیش می‌آید که به دلیل کاری که برای یکی از سران قوا پیش می‌آید این جلسه لغو می‌شود و خبرش هم منتشر نمی‌شود، ولی الان نمی‌دانم چرا این طور شده است.

واعظی با بیان اینکه جلسه اخیرا به دلیل پروتکل‌های بهداشتی لغو شد ولی اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است، گفت: در مجالس قبلی دو یا سه نفر بودند که از الفاظ نامناسب استفاده کرده و تند بودند، ولی در مجلس اخیرا تعداد آنها بیشتر شده است و این نوع ادبیات موجب تفرقه می‌شود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: