کد خبر: ۲۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
این شکست غم‌انگیز یک رهبر است
رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل برداشتن ماسک خود حین سخنرانی در کاخ سفید بعد از مرخص شدن از بیمارستان، مورد انتقادات شدید گرفت.
قلم‌نیوز:رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه هنوز ناقل بیماری کووید-۱۹ محسوب می‌شود، در تازه‌ترین اقدام ضد بهداشتی خود، بدون آنکه ماسکی بر صورت داشته باشد از مردم خواست اجازه ندهند کرونا بر آنها مسلط شود.

دونالد ترامپ شامگاه دوشنبه پس از آنکه از بیمارستان به کاخ سفید رسید، پیام ویدئویی را در صفحه توئیتری خود منتشر کرد که در آن آمده است: اکنون من چیزهای زیادی درباره ویروس کرونا می‌دانم. اجازه ندهید که بر شما مسلط شود.

اینها اظهارات ترامپ مبتلا به کرونا است که هنوز درمان او ادامه دارد و مدعی است: اکنون من بهترم و شاید ایمن هستم.

او در این پیام ویدئویی افزود: از آن نترسید. شما می‌توانید آن را شکست دهید. ما تجهیزات و داروهای بسیار خوبی داریم. همه آنها اخیرا پیشرفت داشته است.  

در همین حال اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در برداشتن ماسک خود بعد از وارد شدن به کاخ سفید در پی ترخیص از بیمارستان، با انتقادات گسترده مواجه شد.

رویترز در گزارش خود یادآور شده است که کرونا در آمریکا حدود ۲۱۵ هزار نفر را به کام مرگ کشانده، ترامپ اما با برداشتن ماسک خود در حالی که هنوز معلوم نیست از این بیماری بهبود یافته یا نه، آمریکایی‌ها را تشویق کرد که از کرونا نترسند.

وی که گویا گمان می‌کند از بند بیماری رهایی پیدا کرده، در این سخنرانی مدعی شد: «اجازه ندهید بر شما مسلط شود. از آن نترسید... من بهتر هستم، شاید هم مصونیت دارم، نمی‌دانم! بیرون بروید، مراقب باشید».

«ویلیام شفنر» استاد رشته بیماری‌های عفونی و پیشگیری پزشکی در دانشگاه وندربیلت در واکنش به این اظهارات و اقدام ترامپ گفت: «وقتی که او گفت نباید از کووید ترسید، من وحشت‌زده شدم. این بیماری است که روزانه هزار نفر را به کام مرگ می‌کشد، اقتصاد را ویرانه کرده و مردم را از اشتغال باز داشته است. این ویروسی است که باید از آن ترسید».

کریس کانس سناتور دموکرات نیز در پیامی توئیتری نوشت: «این شکست غم‌انگیز یک رهبر است».

«جو بایدن» رقیب انتخاباتی ترامپ نیز با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود و مقایسه ماسک زدن خودش و ترامپ، نوشت: «ماسک‌ها اهمیت دارند. آنها جان [مردم] را نجات می‌دهند».

همچنین نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه در واکنش به ترخیص دونالد ترامپ از بیمارستان "والتر رید" گفت که او هیچ توجیهی برای اعلام پیروزی برای مقابله با ویروس کرونا ندارد و سیاست‌های وی آمریکایی‌ها را به خطر انداخته است.

به گزارش رویترز پلوسی افزود: نباید با ویروس کرونا به صورت سیاسی برخورد کرد، به طوری که چنین وانمود شود که ترامپ بر ویروس غلبه کرده است به خاطر آن که وی سیاست‌های خوبی [برای مقابله با این ویروس] داشته است، درحالی که او [ترامپ] برای آمریکا مخرب و بسیار خطرناک است.

رییس مجلس آمریکا که حامی جو بایدن نماینده دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست افزود: امیدورم این پزشکان باشند که تصمیم گرفتند ترامپ از بیمارستان ترخیص شود، هرچند آنان بعدا گفته‌اند که رییس جمهوری از مراقبت پزشکی خوبی در کاخ سفید برخوردار خواهد بود.

وی به شبکه "ام. اس. ان. بی. سی" آمریکا اعلام کرد، ترامپ ممکن است تا آخر عمر از عوارض ویروس کرونا رنج ببرد.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: به نظر می‌رسد شیوه نامه آزمایش تشخیص کرونا در کاخ سفید که در آن بسیاری از دستیاران ترامپ بیمار شده‌اند، ناموفق باشد.

رییس جمهوری آمریکا در حالی از مردم می‌خواهد که نباید به ویروس اجازه دهند تا بر آنها مسلط شود که تا کنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر در آمریکا کشته شده‌اند و بیش از ۷ میلیون نفر هم مبتلا هستند.

شان کانلی سرپرست تیم پزشکی در بیمارستان والتر رید هم روز دوشنبه نتوانست اطمینان دهد که ترامپ مشکل جسمانی ندارد.

ترامپ ۷۴ ساله ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دوشنبه به وقت واشنگتن  (بامداد سه‌شنبه) و پس از آن که تیم پزشکی‌اش اعلام کرد وی در ۷۲ ساعت گذشته تب نکرده و میزان اکسیژن در خون وی طبیعی است، بیمارستان نظامی والتر رید را ترک کرد و به کاخ سفید بازگشت.

به گفته کارشناسان بهداشت با وجود ترخیص ترامپ از بیمارستان، مراحل درمان وی همچنان ادامه خواهد داشت زیرا وی در حال دریافت دوز ۵ روزه رمدیسیویر است.

ترامپ یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند وی سپس به دنبال وخامت بیماری به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: