کد خبر: ۲۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سیروس مقدم که هنوز قسمت‌های پایانی فصل ششم «پایتخت» را به مردم بدهکار است، قصد دارد ماه رمضان سال آینده یک سریال ماورایی در مایه‌های «روز حسرت» و «اغما» بسازد.
قلم‌نیوز: مقدم که یکی دو روز پیش مهمان برنامه «چهل‌تیکه» در شبکه نسیم بود، در گفتگو با محمدرضا علیمردانی از برنامه خود برای بازگشتن به تلویزیون با یک سریال ماورایی خبر داد. او که خالق برخی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیون است، پس از پخش قسمت‌هایی از صحنه و پشت صحنه سریال‌های قدیمی «اغما» و «روز حسرت» از برنامه آینده خود پرده برداشت. هر دو مجموعه در ماه رمضان سال‌های ۸۶ و ۸۷ روی آنتن رفته بودند.

مقدم با اشاره به موفقیت سریال‌های مناسبتی پیشین خود گفت: «واقعا جای مجموعه‌های ماورایی در تلویزیون خالی است و در صحبتی که تازگی‌ها با مدیران صدا و سیما داشتیم، آنها هم به این نکته اذعان داشتند. از این رو، توافق کردیم اگر شرایط مهیا باشد یک سریال ماورایی برای ماه رمضان سال آینده بسازیم. روی موضوعی داریم کار می‌کنیم که به امید خدا عملیاتی شود. بحث بهشت و جهنم است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از جلوه‌های ویژه تصویری یک فضای خیلی جدی بسازیم.»

کارگردان «پایتخت» که در «چهل‌تیکه» از خاطره‌های قدیمی خود می‌گفت، درباره پروژه آینده چنین شفاف‌سازی کرد: «ما زمینه‌های تحقیقی را شروع کرده‌ایم تا به یک فیلمنامه برسیم و بتوانیم سال آینده به ویژه برای ماه مبارک رمضان آن را آماده کنیم. سریالی درباره مسائل معنوی که به بهشت و جهنم آدم‌ها و عالم برزخ مربوط می‌شود و آنچه انسان برای آخرت خود اندوخته است. امیدوارم این طرح با کمک بچه‌های سازمان زودتر به نتیجه برسد و بتوانیم یک کار ماورایی خوب بسازیم.»

مقدم در یک دهه اخیر بیش از هر کارگردان دیگر سریال مناسبتی برای تلویزیون ساخته است؛ از شش‌گانه «پایتخت» برای نوروز و ماه رمضان گرفته تا «علی‌البدل» و «مدینه» که در دوران غیبت «پایتخت» جور آن را کشیدند. او نوروز امسال فصل ششم «پایتخت» را روی آنتن داشت که به دلیل شیوع کرونا ناتمام ماند. هر چند پیش‌تر گفته شده بود «پایتخت ۷» برای نوروز ۱۴۰۰ تولید می‌شود اما اگر قرار باشد مقدم یک سریال ماورایی برای ماه رمضان بسازد، بعید است سراغ پروژه‌ای دیگر برود.

منبع: همشهری

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: