کد خبر: ۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
رئیس سازمان هواپیمایی:
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: برای برقراری پرواز بین ایران و آمریكا باید قراردادهای آن بین سازمان های هواپیمایی دو كشور به امضا برسد.
رئیس سازمان هواپیمایی:برقراری پرواز بین ایران و آمریكا نیازمند امضای قرارداد است
«علی عابدزاده» افزود: هنوز درخواستی از سوی شركت های آمریكایی برای برقراری پرواز به ایران به سازمان هواپیمایی كشوری ارائه نشده و ما نیز برای برقراری این پروازها به آمریكا هیچ درخواستی نداشته ایم. 
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری اضافه كرد: بر اساس مقررات بین المللی برقراری هر گونه پروازها بین دو كشور باید به طور دوجانبه باشد. 
وی گفت: بسیاری از شركت های اروپایی به دنبال برقراری و افزایش پروازهای هوایی خود بین ایران و اروپا هستند و هم اكنون سازمان هواپیمایی كشوری با شماری از این شركت ها در حال مذاكره است. 
عابدزاده افزود: با از سرگیری پروازهای ایرفرانس و «كی.ال.ام» هلند به تهران شمار شركت های هوایی كه به ایران پرواز می كنند به بیش از 40 شركت افزایش یافت و سازمان هواپیمایی كشوری هر روز شاهد درخواست شركت های هوایی برای افزایش پرواز به ایران است. 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی یك صنعت بین المللی است و قوانین آن نیز در همه كشورهای جهان به طور یكسان پیاده می شود. ما نیز باید برای فعالیت در این صنعت مقررات خود را با قوانین بین المللی یكسان سازی كنیم تا همكاری با دیگر كشورهای جهان را ادامه دهیم. 
عابدزاده درباره قرارداد خرید ایرباس توسط شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: نهایی شدن قرارداد این خرید در مراحل پایانی قرار دارد و برخی شركت های اروپایی و حتی چینی ها برای تامین فاینانس مالی آن ابراز تمایل كرده اند. 
وی افزود: پوشش های بیمه ای و تامین منابع مالی این خرید از سوی فرانسوی ها پذیرفته شده است و با برقراری ارتباط مالی و بانكی دو كشور، فاینانس آن نیز به دست فرانسوی ها انجام می شود. 
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شركت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران درباره تحویل سوخت به هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه های اروپا گفت: 98 درصد مشكل ما در این زمینه با ایستگاه های اروپایی رفع شده است و فقط در سه ایستگاه موضوع تحویل سوخت با مشخص شدن شركت های طرف ایران ایر برطرف می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: