کد خبر: ۲۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
ناسا توانسته یک سرویس بهداشتی را با هزینه 23 میلیون دلار تمام کند. این توالت قرار است برای استفاده به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود.
قلم‌نیوز:نمونه‌ای اولیه از یک سرویس بهداشتی با وزن صد پوند و به طول 28 اینچ توسط ناسا ساخته شده است، تقریباً به اندازه نصف توالت‌های مدل روسی که در حال حاضر در مدار زمین هستند.

 ناسا توانسته این سرویس بهداشتی را با هزینه 23 میلیون دلار تمام کند.

یک محلول شست‌وشوی جدید از تیتانیوم نیز قرار است روز پنج‌شنبه برای استفاده آزمایشی به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل شود و برای ماموریت‌های آینده به ماه از آن استفاده شود.

ملیسا مک‌کینلی از مرکز فضایی جانسون قبل از راه‌اندازی این پروژه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: تمیز کردن آلودگی‌ها در فضا یک معضل بزرگ است. ما نمی‌خواهیم در این فرآیند اشتباهی رخ دهد یا چیزی را از دست دهیم.

نمونه اولیه با وزن صد پوند و به طول 28 اینچ تقریباً به اندازه نصف سرویس‌های بهداشتی مدل روسی است که در حال حاضر در مدار قرار دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که در کپسول‌های فضاپیمای اوریون ناسا قرار می‌گیرد تا در آینده نزدیک فضانوردان را به ماه یا احتمالاً مریخ یا جایی فراتر از آن بفرستد و بازگرداند.

اگرچه سرویس‌های قدیمی بیشتر برای مردان طراحی شده بود، در این طراحی جدید صندلی به گونه‌ای مایل و کمی بلندتر قرار گرفت که زنان نیز بهتر بتوانند در آن جای بگیرند. این مسئله به حدس و گمانه‌هایی دامن زده است مبنی بر این که ناسا در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ماموریت کاملا زنانه به مریخ است.

مایک هاپکینز فضانورد ناسا و فرمانده دومین اسپیس ایکس کرو که در تاریخ 31 اکتبر از مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب خواهد شد، به آسوشیتدپرس می‌گوید در حالی که استفاده از طرح قدیمی خیلی هم دشوار نبود، اما گاهی اوقات کارهای ساده بسیار دشوار می‌شوند.

شانون واکر، فضانورد خانم در حالی که او را تایید می‌کرد ‌گفت: باور کنید! من در فضا باید به دست‌شویی بروم. این یک مسئله حیاتی است. مهم است که بدانید چگونه باید این کار را بکنید.

وی گفت: ما در واقع از چیزی شبیه سیستم خلاء استفاده می‌کنیم، مثلا تصور کنید وقتی جاروبرقی را روشن می‌کنید و چیزها را به درون آن می‌کشید. این جا مانند آن است که یک هواکش بزرگ روشن می‌کنید و این سیستم همه چیز را به درون سرویس بهداشتی می‌کشد.

این فضانورد افزود: ما یک قیف بلند داریم که از آن برای جمع‌آوری تمام ادرار استفاده می‌کنیم و سپس یک صندلی دیگر وجود دارد که می‌توانید روی آن بنشینید و دوباره با استفاده از آن پنکه هواکش، همه چیز به داخل کشیده و در آن نگهداری می‌شود.

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

 

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: