کد خبر: ۲۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
گزارشی از جشن تولد ۴۶ سالگی عادل فردوسی‌پور؛ مردی که حتی در روزگار دوری از تلویزیون هم ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا برایش پیام ویدئویی می‌فرستند

قلم‌نیوز:بیش از یک سال و نیم است که تصویر عادل فردوسی‌پور از تلویزیون ایران پخش نمی‌شود. در این مدت به او که در کنار اجرای برنامه موفق ۹۰، بهترین گزارشگر صداوسیما هم بود، اجازه گزارش بازی‌های فوتبال هم داده نشده، با وجود این اغراق نیست اگر گفته شود نه‌تن‌ها از یاد نرفته که محبوبیتش بیشتر هم شده است. خودش در گفت‌وگویی کوتاه می‌گوید اینکه لطف مردم به او بیشتر شده، قسمت لذتبخش یک سال دوری‌اش از رسانه بوده اگرچه دوست داشته همچنان باشد و کار‌هایی را که فکر می‌کرد می‌توانست تأثیرگذار باشد، انجام بدهد.

دیروز او ۴۶ ساله شد. یک روز قبل از تولدش، دوستانش با برپایی جشن کوچکی در هتل آکادمی، جایی که هر پنجشنبه در یکی از زمین‌های کناری‌اش فوتبال بازی می‌کند، غافلگیرش کردند.

مهمان ویژه این غافلگیری، علی کریمی، ستاره بازنشسته تیم ملی فوتبال ایران بود. کریمی که زمانی به‌دلیل حمایت فردوسی‌پور از کارلوس کی‌روش، گاه و بیگاه از او انتقاد می‌کرد، برایش عطر کادو آورده بود. سورپرایز بزرگ، اما پیام ویدئویی ژردان شکیری، یکی از بازیکنان لیورپول، تیم محبوب فردوسی‌پور بود. میشائیل سالگادو، ستاره سابق تیم رئال مادرید هم که چندبار به تهران آمده، ویدئوی مشابهی منتشر کرد و تولد عادل فردوسی‌پور را تبریک گفت.

توجه به عادل فردوسی‌پور در شرایطی است که جانشین او محمد حسین میثاقی، همچنان زیر تیغ تیز انتقادات است. حتی حضور پررنگش در اغلب برنامه‌های فوتبالی شبکه ۳ هم نتوانسته کمک زیادی به او بکند. دیگر گزارشگران و مجریان ورزشی صداوسیما هم حال و روزشان چندان بهتر از میثاقی نیست. پیمان یوسفی که در کنار جواد خیابانی، محمد سیانکی و علیرضا علیفر بعد از گزارش هر بازی، بار‌ها در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار می‌گیرد، دیروز در برنامه ورزش و مردم بدون اشاره به نام فردوسی‌پور گفت: «دوست دارم لیونل مسی تولدم را تبریک بگوید، ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد.» او این جمله را به شوخی گفت، اما قابل کتمان نیست که در صداوسیما همچنان همه تحت‌تأثیر نام فردوسی‌پور هستند، حتی اگر یک سال و نیم از آخرین حضورش گذشته باشد.

عادل فردوسی‌پور، دیروز در حاشیه جشن تولدش توضیح داد که برنامه‌ای که قرار است برای تلویزیون‌های اینترنتی بسازد، با شروع فصل جدید لیگ‌برتر روی آنتن خواهد رفت. او گفت اسم این برنامه برخلاف گمانه‌زنی‌ها نه «۹۹» است و نه «نود نو».

 

 

منبع: روزنامه همشهری

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: