کد خبر: ۲۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹
مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: ۸۰۰ دانش‌آموز ابهری به گوشی هوشمند دسترسی ندارند.
عباس عزیزخانی با بیان اینکه محور اصلی آموزش‌های غیرحضوری مدارس در کشور برنامه «شاد» است، عنوان کرد: همه معلمان در پایه‌های مختلف موظف به حضور و فعالیت در این بستر هستند.

وی با بیان اینکه در کنار برنامه شاد، معلمان به فراخور موقعیت و ظرفیت‌های موجود از سایر بسترها در راستای تداوم آموزش‌ها استفاده می‌کنند، افزود: با توجه به این موضوع که حدود ۳۰۰ دانش‌آموز شهری و ۵۰۰ دانش‌آموز روستایی دسترسی به گوشی هوشمند ندارند، تولید محتوا با همکاری سرگروه‌های آموزشی در دست اقدام است.

مدیر آموزش و پرورش ابهر، با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است، یادآور شد: حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان در ابهر از آموزش‌های حضوری بهره‌مند می‌شوند.

وی از ضدعفونی کردن مداوم مدارس ابهر خبر داد و گفت: در مدارسی که دسترسی به ابزار گندزدایی ندارند، با همکاری مجموعه شهرداری نسبت به ضدعفونی کردن این مدارس اقدام می‌شود.

عزیزخانی با تاکید بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداتشی در مدارس، گفت: نظارت مستمر بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس توسط اکیپ‌های نظارتی در دستور کار مجموعه آموزش و پرورش خواهد بود.

این مسئول ارائه بازخورد کاربردی توسط ناظران و پیگیری مستمر از شرایط مدارس را از ضروریات در این حوزه عنوان کرد و افزود: ارتباط مستمر با مدیران و معمان و پاسخ‌گویی به سئوالات یکی از رویکردهای مهم در بحث نظارت و ارزیابی است.

وی با اشاره به اینکه سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش خواهد بود، ادامه داد: محور اصلی فعالیت مدارس در فضای مجازی باید در بستر برنامه شاد باشد و حضور در برنامه شاد به عنوان مکمل جریان آموزشی الزامی است.

مدیر آمورزش و پرورش شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه محتوای آموزشی برای استفاده همه دانش‌آموزان در شاد بارگزاری شده است، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی مطلوب و موثر جهت آگاه‌سازی اولیا از ظرفیت‌های برنامه شاد، از نکاتی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

عزیزخانی با اشاره به اینکه فرآیند بازدید از مدارس باید هدفمند انجام شود و این بازدیدها با هدف بهبود و کیفیت بخشی به حوزه آموزشی و پرورشی باشد، افزود: با هماهنگی انجام شده با مراکز تولیدی ماسک مورد تایید شبکه بهداشت و درمان و معرفی این مراکز به مدارس، شرایط را برای تهیه ماسک استاندارد با قیمت مناسب برای مدارس فراهم کرده‌ایم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: