کد خبر: ۲۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز سه‌شنبه هشتم مهرماه ۹۹
شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را از دست داد. این شاخص حدود ۲۸ هزار واحد دیگر عقب‌نشینی کرد و به محدوده یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحد رسید.
قلم‌نیوز: این مورد نشان از کاهش ۱.۸۶ درصدی شاخص کل در ابتدای معاملات دارد. شاخص هم‌وزن نیز امروز نیم درصد کاهش پیدا کرده است. نماد‌های فولاد، فارس، فملی، کگل، وغدیر و شبندر بیشترین تاثیر منفی را در ابتدای معاملات روی شاخص کل گذاشتند و تنها نماد مثبت در بین شاخص‌سازها، تاپیکو است.
 

کاهش قیمت در ۸۵ درصد نماد‌ها

از مجموع ۲۹۰ نماد معامله شده در ساعات ابتدایی امروز، ۲۵۵ نماد روند منفی به خود گرفته و با کاهش قیمت روبرو شده‌اند. در طرف مقابل تنها ۳۵ نماد روز خوش دیده و به رنگ سبز درآمده‌اند. همچنین در بین نماد‌های فرابورسی از مجموع ۱۹۳ نماد، ۱۵۲ تای آن‌ها ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۴۱ نماد در مدار صعودی قرار دارند. در مجموع بازار سرمایه ۴۰۷ مورد از ۴۸۳ نماد معادل ۸۵ درصد کل بازار، با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز سه‌شنبه هشتم مهرماه ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه هشتم مهرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
بررسی نقشه بازار در ابتدای معاملات نشان می‌دهد امروز گروه‌های محصولات شیمیایی، سرمایه‌گذاری‌ها، و صندوق‌های ETF در خط مقدم بازگشت به روند صعودی هستند. بخشی از نماد‌های فلزات اساسی با صف فروش خداحافظی کرده‌اند و در قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. بانک‌ها همچنان قرمز رنگ هستند. استخراج کانه‌های فلزی معاملات متعادلی را تجربه می‌کنند. نقشه بازار در ابتدای معاملات نشانه‌هایی از بازگشت به روند صعودی در ادامه روز دارد.
 

بزرگترین صف‌های خرید و فروش بازار

شپنا امروز هم مثل دیگر روز‌های هفته ناامیدکننده ظاهر شده است و در صدر فهرست بزرگترین صف‌های فروش بازار سرمایه قرار دارد. حجم عرضه این نماد در ساعات اولیه معاملات به حدود ۲۸۰ میلیون سهم می‌رسد که تقریبا ۶۷۰ میلیارد تومان ارزش دارد. بانک دی با صف فروش ۵۴۰ میلیارد تومانی در مقام دوم ایستاده و وملی با صف فروش ۴۰۰ میلیارد تومانی در رتبه سوم قرار گرفته است. پشت سر آنها، نماد‌های ثشاهد، خگستر، ونیرو، شبندر، خودرو، خساپا و انرژی ۳ به چشم می‌آیند.

با ریختن صف خرید وسپهر، توریل به صدر فهرست بزرگترین صف‌های خرید رسیده است که ارزش آن تقریبا ۷۶ میلیارد تومان است. شاروم با صف ۵۰ میلیارد تومانی در مقام دوم قرار دارد و رتبه سوم به کاوه با صف خرید ۴۳ میلیارد تومانی رسیده که همین دیروز ریزش ۲۰ درصدی را در بازگشایی تجربه کرد.  هرچند در ادامه معاملات دوباره شاهد تشکیل صف خرید در نماد تازه عرضه شده وسپهر بودیم.

منبع: فرارو
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: